Országos Doktori Tanács

Személyi adatlap

Ambrus, Gabriella

személyes adatok
név
Ambrus Gabriella

Az adatok frissességéről nyilatkozott: 2025-01-08

doktori iskolák
doktori iskola
időszak
2015-05-08 –
testületi tagságok
szavazati jogú belső tag

Doktori Iskola Tanácsa
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Matematika Doktori Iskola

elérhetőségek
fokozatok
tudományos fokozat
PhD
fokozat megszerzésének éve
2006
fokozatot kiadó intézmény neve
Debreceni Egyetem
címek
tudományos cím
Habilitáció
cím megszerzésének éve
2019
címet kiadó intézmény neve
Debreceni Egyetem
munkahelyek
2003 –
kutatás
kutatási terület
matematika didaktika
jelenlegi kutatásainak tudományága
matematika- és számítástudományok, neveléstudományok
doktori képzés
aktuálisan témavezetett hallgatók
abszolutóriumot szerzett hallgatók
fokozatot szerzett hallgatók
közlemények
2022

Ambrus Gabriella, Csapodi Csaba, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Mathematikunterricht in Ungarn – Traditionen und Erneuerungen

In: Rolfes, Tobias; Rach, Stefanie; Ufer, Stefan; Heinze, Aiso (szerk.) Das Fach Mathematik in der gymnasialen Oberstufe, Waxmann Verlag Gmbh (2022) pp. 177-195.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2021

Ambrus Gabriella, Fried Katalin: A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése egy feladat példáján

ÉRINTŐ : ELEKTRONIKUS MATEMATIKAI LAPOK 2021: (március, Tanóra – szakkör) 1055

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2021

Johann Sjuts, Gabriella Ambrus: Dynamisches und statisches geometrisches Denken

In: Éva, Vásárhelyi; Johann, Sjuts (szerk.) Theoretische und empirische Analysen zum geometrischen Denken, WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien (2021) pp. 303-322.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2020

Ambrus Gabriella: Offene Textaufgaben, die auf realen Situationen basieren – für die Lehrerausbildung

In: Andreas, Frank; Stefan, Krauss; Karin, Binder (szerk.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, WTM-Verlag (2020) pp. 49-52.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2020

Ambrus Gabriella: Untersuchung von Schülerlösungen mit Hilfe von Lösungsniveaus bei Textaufgaben mit realitätsnahem Inhalt

In: Gabriella, Ambrus; Johann, Sjuts; Ödön, Vancsó; Éva, Vásárhelyi (szerk.) Komplexer Mathematikunterricht, WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien (2020) pp. 63-78.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: német

2019

Gabriella Ambrus, Eszter Herendiné Kónya, Zoltán Kovács, Judit Szitányi, Csaba Csíkos: A Cross-sectional Analysis of Students’ Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10

IEJME: MATHEMATICS EDUCATION 14: (3) pp. 513-521.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

független idéző közlemények száma: 3

nyelv: angol

2018

Ambrus Gabriella: Egy nyitott, valós szituáción alapuló feladat variációi az oktatásban és a didaktikai kutatásban

GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 6: (1) pp. 55-66.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar

2018

Ambrus G., Csapodi C., Vancsó Ö.: Teaching reality based tasks in Hungarian schools based on some national traditions

HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 13: (1) pp. 461-477.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: angol

2012

Ambrus Gabriella, Wagner Anke: Mivel is kezdjünk? Témaindító feladatokról a "tört szorzása törttel" anyagrész kapcsán

A MATEMATIKA TANÍTÁSA 20: (2) pp. 3-8.

dokumentum típusa: Folyóiratcikk

nyelv: magyar