Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Doktori iskolák létesítéséhez szükséges adatok köre

A doktori iskola létesítésének szakértői véleményezéséhez a 33/2007. kormányrendelet alapján a MAB a következő adatokat és dokumentumokat kéri

( MAB állásfoglalás 2. melléklete)

 

1.       A doktori iskola adatai és létesítésének dokumentumai:

Adatok:

a)       Az intézmény neve, (ha releváns, érintett egysége), székhelye, postacíme

b)       a DI tudományterületi (8), tudományági (45) (művészeti ági ) besorolása;

c)       a DI kutatási területe (ha megnevezik) és névadója (ha van);

d)       a kiadható doktori fokozat tudományágának megnevezése ;

e)       az intézményben oktatott akkreditált releváns mesterképzési szakok : Doktori képzésre az a FO intézmény szerezhet jogosultságot, amelyben mesterképzés folyik az adott tudományterületen .”

f)         a doktori iskola személyi feltételei:

·          vezetőjének jelölt személy,

·          a DI összes törzstagja , megjelölve a vezető mellett azt a 6 törzstagot, akiknél a törzstagi megfelelőségi eljárást a MAB feltétlenül lefolytatja;

·          a DI első három évre javasolt témavezetői ,

·          a DI további intézményi oktatói ,

·          meghívott hazai és külföldi oktatók , művészek, kutatók.

Minden esetben név , születési év, tudományos fokozat, a fokozat tudományága, megszerzésének éve, munkahely( ek ), beosztás, tömör tudományos vagy művészeti önéletrajz , legfontosabb tudományos, művészeti eredményeinek, alkotásainak dokumentációja (publikációs jegyzéke) . Továbbá nyilatkozat a felkérés és témavezetés/oktatás vállalásáról 3+2 évre és arról, hogy csak ebben a DI-ben törzstag, továbbá hogy vagy az intézmény teljes munkaidejű oktatója, vagy kutatóintézet tudományos tanácsadója/kutatóprofesszora, vagy az intézmény professor emeritusa .

Dokumentumok:

g)      a DI képzési terve (program, kurzusok, doktori témák stb.)

h)      a DI nemzetközi kapcsolatai , amelyek a működésben figyelembe vehetők;

i)        a DI minőségbiztosítási terve ;

j)        a DI működési szabályzata , benne felvételi eljárási rendje (pontozás, kiválasztás stb.)

k)       az intézményi doktori tanács véleménye a DI létesítéséről,

l)        a DI honlapjának címe, nyilatkozat, hogy a doktori képzésről rendszeres tájékoztatást ad honlapon, a felvételi követelményeket évente a honlapon és a felsőoktatási intézményben szokásos módon is közzéteszi.

2. Az intézményi dokumentumok sorában

a)       A felsőoktatási intézmény - a DI létesítésében érintett kutatási területének - fejlesztési koncepciója ;

b)       A felsőoktatási intézmény doktori szabályzata ;

c)       Együttműködési megállapodás más intézménnyel a doktori képzésben (ha van ilyen).

 



2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
nyomtatás utolsó módosítás: 2007. IX. 14. 20:30:11
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )