Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Doktori iskolák létesítéséhez szükséges adatok köre

A doktori iskola létesítésének szakértői véleményezéséhez a 33/2007. kormányrendelet alapján a MAB a következő adatokat és dokumentumokat kéri

( MAB állásfoglalás 2. melléklete)

 

1.       A doktori iskola adatai és létesítésének dokumentumai:

Adatok:

a)       Az intézmény neve, (ha releváns, érintett egysége), székhelye, postacíme

b)       a DI tudományterületi (8), tudományági (45) (művészeti ági ) besorolása;

c)       a DI kutatási területe (ha megnevezik) és névadója (ha van);

d)       a kiadható doktori fokozat tudományágának megnevezése ;

e)       az intézményben oktatott akkreditált releváns mesterképzési szakok : Doktori képzésre az a FO intézmény szerezhet jogosultságot, amelyben mesterképzés folyik az adott tudományterületen .”

f)         a doktori iskola személyi feltételei:

·          vezetőjének jelölt személy,

·          a DI összes törzstagja , megjelölve a vezető mellett azt a 6 törzstagot, akiknél a törzstagi megfelelőségi eljárást a MAB feltétlenül lefolytatja;

·          a DI első három évre javasolt témavezetői ,

·          a DI további intézményi oktatói ,

·          meghívott hazai és külföldi oktatók , művészek, kutatók.

Minden esetben név , születési év, tudományos fokozat, a fokozat tudományága, megszerzésének éve, munkahely( ek ), beosztás, tömör tudományos vagy művészeti önéletrajz , legfontosabb tudományos, művészeti eredményeinek, alkotásainak dokumentációja (publikációs jegyzéke) . Továbbá nyilatkozat a felkérés és témavezetés/oktatás vállalásáról 3+2 évre és arról, hogy csak ebben a DI-ben törzstag, továbbá hogy vagy az intézmény teljes munkaidejű oktatója, vagy kutatóintézet tudományos tanácsadója/kutatóprofesszora, vagy az intézmény professor emeritusa .

Dokumentumok:

g)      a DI képzési terve (program, kurzusok, doktori témák stb.)

h)      a DI nemzetközi kapcsolatai , amelyek a működésben figyelembe vehetők;

i)        a DI minőségbiztosítási terve ;

j)        a DI működési szabályzata , benne felvételi eljárási rendje (pontozás, kiválasztás stb.)

k)       az intézményi doktori tanács véleménye a DI létesítéséről,

l)        a DI honlapjának címe, nyilatkozat, hogy a doktori képzésről rendszeres tájékoztatást ad honlapon, a felvételi követelményeket évente a honlapon és a felsőoktatási intézményben szokásos módon is közzéteszi.

2. Az intézményi dokumentumok sorában

a)       A felsőoktatási intézmény - a DI létesítésében érintett kutatási területének - fejlesztési koncepciója ;

b)       A felsőoktatási intézmény doktori szabályzata ;

c)       Együttműködési megállapodás más intézménnyel a doktori képzésben (ha van ilyen).

 



2014. IV. 07.
Meghívó az ODHT megalakulásának 20. évfordulójára rendezett ünnepi ülésre



2014. I. 02.
Utóbbi öt év publikációi
Az évváltás miatt az utóbbi öt év publikációin a 2009-2013(2014) időszakban megjelent közleményeket értjük.

 
nyomtatás utolsó módosítás: 2007. IX. 14. 20:30:11
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.1255 ( 2013. XII. 17. )