témavezető: Szakály Zoltán
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem GTK helyszín rövidítés: DEGTK
A kutatási téma leírása:
A közösségi marketing egy speciális területe a marketing tudományának. Az agrárszférában jelentősége abban mutatkozik, hogy az egyes termelők vagy vállalkozások atomisztikusan nem képesek ellátni önállóan a marketingtevékenységet, ezért erre a feladatra társulniuk kell. Az együttműködés alapfeltétele, hogy a résztvevők ne tekintsék egymást ellenfélnek, hanem megtanulják kiaknázni, és a saját javukra fordítani az összefogásban rejlő erőt és lehetőséget. A marketing közösségi formája azért előnyös a résztvevők számára, mert az alaptevékenységük önállóságát meg tudják őrizni, de a reklám, a piackutatás, a kiállításokon való megjelenés és a termékpolitika (pl. márkázás) költségeit fel tudják osztani egymás között, nem beszélve az egységes alkupozíció kérdéséről. A közösségi marketing is a hagyományos módszereket, eszközöket alkalmazza, hiszen a piaci munka megcélzott közönsége ugyanaz, mint az egyedi, vállalati marketing esetében. A közösségi marketing ugyanakkor szélesebb árucsoportot ölel fel, mivel jellemzően egy-egy termékcsoportot, ágazatot átfogva kapcsolódik a vállalkozások egyedi marketing-tevékenységéhez.
A közösségi marketingszervezetek különböző formáit első lépésben szekunder információforrások alapján jellemezzük, majd primer piackutatás keretében egyrészt kvantitatív, másrészt kvalitatív eljárásokkal gyűjtünk piaci információkat. A kutatás fókuszában a tej és tejtermékek közösségi marketingje áll, az ágazatra vonatkozóan komplex marketing stratégiai elemzés készül nemzetközi kitekintésben.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2016-12-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).