A vasúti személyszállítással szemben támasztott követelmények növelése — pl. sebesség emelése — szükségessé tette az íves pályaszakaszokon a szabad oldalgyorsulás legnagyobb engedélyezhető értékének növelését, valamint a járművek szerkezeti kialakításának alapjaiban történő módosítását (billenő járműszekrény). A megnövelt oldalgyorsulás hatására a kerék-sín kapcsolatban különösen a görbületváltozásos helyeken ébrednek rendkívül nagy igénybevételek. A doktori téma célja olyan pályageometria kidolgozása, amelyen a kerék – sín kölcsönhatásban ébredő igénybevételek minimalizálhatók a görbületváltozásos helyek.
A kidolgozandó feladat részletezése:
Irodalomkutatás: a hazai és külföldi szakirodalom — szakkönyvek, szabványok, kutatási jelentések — áttekintése, és feldolgozása a vasúti pálya vonalvezetésének tekintetében.
A jelenleg alkalmazott görbületváltozásos geometriák — átmenetiívek és hirtelen görbületváltozásos helyek — vizsgálata és értékelése a hazai, külföldi és ENV előírások szerint.
Billenő kocsiszekrényes járművek közlekedési feltételeinek feldolgozása pályás vonatkozásban. A meglévő szakirodalom — szakkönyvek, szabványok kutatási jelentések — feldolgozása. Billenő kocsiszekrényes járműveknek a hagyományos járművekhez képest megnövelt sebességgel történő közlekedésének feltételei és korlátai.
Görbületátmeneti geometriák kidolgozása, amelyek a kinematikai mozgásjellemző mennyiségeknek legjobban megfelelnek.
A vasúti pálya vonalvezetésének optimalizálása, a billenő kocsiszekrényes járművek közlekedésével szemben támasztott kinematikai követelmények alapján.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2016-05-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).