Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Szalay István
Általános, illetve középiskolai feladatok megoldásainak összevetése a pedagógus, illetve a diák rendelkezésére álló ismeretek birtokában

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Szegedi Tudományegyetem
matematika- és számítástudományok
Matematika Doktori Iskola

témavezető: Szalay István
helyszín (magyar oldal): SZTE TTIK Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola 6720 Szeged, Aradi vértanúk tere 1.
helyszín rövidítés: MatDI


A kutatási téma leírása:

A feladatmegoldásban a matematikai ismeretek tekintetében a diákhoz képest a pedagógusnak nagy előnyt jelent a felsőoktatásban kapott matematikai képzés. Például, a szélsőérték keresés esetében a tanár – különösebb ötlet nélkül- megoldhatja a feladatot az általa ismert szélsőérték – számítás (ide értve a differenciálást is) eszközeivel. Ugyanezt a diák nem tudja megtenni, sőt a tanár sem tudja elmagyarázni a diáknak a differenciálszámítást használó megoldást. Ugyanakkor, a megoldás birtokában észreveszi, hogy a diák találhat (és a tehetséges diák talál is) e feladatra saját eszközrendszerén belüli megoldást. Az ilyen típusú feladatok általában a tankönyvek nehezebb, ötletet kívánó és emiatt külön jelzéssel ellátott feladatai. A fenti „kettős látásmóddal” készített megoldásuk a tanár számára a tehetséggondozáshoz nyújtanak segítséget.

A témát választó doktorandusz feladata elsősorban versenyfeladatok megoldása, a megoldások osztályozása egyrészt a felsőoktatásban tanult eszközök, másrészt az iskolai tananyagban rendelkezésre álló eszközök szempontjából.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2016-05-07


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )