témavezető: Szalay István
helyszín (magyar oldal): SZTE TTIK Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola 6720 Szeged, Aradi vértanúk tere 1. helyszín rövidítés: MatDI
A kutatási téma leírása:
A feladatmegoldásban a matematikai ismeretek tekintetében a diákhoz képest a pedagógusnak nagy előnyt jelent a felsőoktatásban kapott matematikai képzés. Például, a szélsőérték keresés esetében a tanár – különösebb ötlet nélkül- megoldhatja a feladatot az általa ismert szélsőérték – számítás (ide értve a differenciálást is) eszközeivel. Ugyanezt a diák nem tudja megtenni, sőt a tanár sem tudja elmagyarázni a diáknak a differenciálszámítást használó megoldást. Ugyanakkor, a megoldás birtokában észreveszi, hogy a diák találhat (és a tehetséges diák talál is) e feladatra saját eszközrendszerén belüli megoldást. Az ilyen típusú feladatok általában a tankönyvek nehezebb, ötletet kívánó és emiatt külön jelzéssel ellátott feladatai. A fenti „kettős látásmóddal” készített megoldásuk a tanár számára a tehetséggondozáshoz nyújtanak segítséget.
A témát választó doktorandusz feladata elsősorban versenyfeladatok megoldása, a megoldások osztályozása egyrészt a felsőoktatásban tanult eszközök, másrészt az iskolai tananyagban rendelkezésre álló eszközök szempontjából.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2016-05-07
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).