Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Molnár György
Korszerű mobil IKT eszközökkel támogatott, valamint virtuális és kiterjesztett tanulási környezetek pedagógiai, pszichológiai és élettani hatásai

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
pszichológiai tudományok
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

témavezető: Molnár György
helyszín (magyar oldal): BME Műszaki Pedagógia Tanszék
helyszín rövidítés: BME


A kutatási téma leírása:

A felgyorsult technikai és technológiai fejlődés magával hozta a tanulási környezetek megváltozását, a digitális tanulás kiterjesztését, megkívánva a tanulási formák és alapelvek gyökeres megváltoztatását. Ennek jegyei elsősorban tehát a klasszikus tanítási-tanulási módszerek átalakulás és a tanulási környezetek újradefiniálása, a különféle szerepek megváltozásában érhető tetten.
A web 2.0 és az e-learning 2.0 háttértámogatása révén új korszerű oktatási módszerek (Piet Kommers, Morten Flate Paulsen) láttak napvilágot, melyek gyakran az IKT alapú mobil, kiterjesztett és virtuális eszközrendszerével a tanulási környezetet is jelentősen átformálják. Ily módon juthatunk el egészen a digitális pedagógia (Benedek András, Molnár György) és IKT alkalmazásának (Molnár Gyöngyvér) legújabb vívmányaihoz. Ezen irányvonal folytatásaként megjelenő Web 3.0 még inkább túlmutat az eddigi technológiákon, s a korábbi szolgáltatások mellett segíti a nagy adathalmazban való intelligens tájékozódást, előtérbe helyezi az elosztott mobil technológiákat, továbbá teret biztosít többek között olyan új technológiák első lépéseinek, mint például a mesterséges intelligencia. A téma az egyén viselkedésének, szokásainak, kultúrájának, képességeinek pedagógia, pszichológiai és alapvető életviteli hatásait vizsgálja.

A. Benedek and Gy. Molnár (2011): The empirical analysis of a Web 2.0-based learning platform, In: Constantin Paleologu, Constandinos Mavromoustakis, Marius Minea (ed.): ICCGI 2011, The Sixth International Multi-Conference on Computing in the Global Information Technology, pp. 56-62
Benedek András, Nováky Erzsébet (2007). Tanulás és tudás a digitális korban: A jövőről a jelenben, MAGYAR TUDOMÁNY 168:(9) pp. 1159-1162.
Dr Molnár György: New learning spaces? M-learning's, in particular the IPad’s potentials in education (2013): INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERACTIVE MOBILE TECHNOLOGIES 7:(1) pp. 56-60.
Molnár György, Benedek András (2012) : New access to the mobile technology as an emerging learning potential, In: Inmaculada Arnedillo Sánchez, Pedro Isaías (szerk.): Proceedings of the IADIS International Conference Mobile Learning 2012. Berlin: IADIS Press, pp. 351-354.
Molnár, György (2012): „Collaborative Technological Applications with Special Focus on ICT based, Networked and Mobile Solutions.” WSEAS transactions on information science and application 9.9 pp. 271-281
Molnár Gyöngyvér (2011): Az információs-kommunikációs technológiák hatása a tanulásra és oktatásra. Magyar Tudomány, 2011. 9. sz. pp. 1038-1047
Morten Flate Paulsen, Online Education Systems: Definition of Terms, In: Web-Education Systems in Eu, ZIFF Papiere 118, FernUniversität Hagen, Okt. 2002, pp. 23-28, retrieved: 03.2012
Piet Kommers (2014): ICT as explicit factor in the evolution of life-long learning. International journal of continuing engineering education and life-long learning, 20 (1/2010), pp. 127-144., [retrieved: 04, 2014]
Szűts Zoltán, Yoo Jinil (2014) Interactivity and Reception: The Question of hypermedial, Geo-Spatial and Augmented literature, WORLD LITERATURE STUDIES 14:(4) pp. 18-31.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2017-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )