Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Kulcsár Balázs
Tettamanti Tamás
A járműforgalom modellezése és irányítása az automatikus közösségi közlekedési járművek figyelembe vételével

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Tettamanti Tamás
társ-témavezető: Kulcsár Balázs
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

A téma részletesebb leírása:

a) Előzmények:
A jelenleg még tesztfázisban működő automatikus járművek hamarosan kikerülnek a közutakra. Ezek a gépkocsik egy speciális járműosztályt fognak képviselni a teljes forgalmi összetételen belül, így várható hatásukat és a velük elérhető lehetőségeket mindenképpen érdemes kutatni. Ezen belül pedig várhatóan a tömegközlekedési járművek automatizálásában lesz nagy fejlődési ugrás a következő évtizedekben.

b) A kutatás célja:
A kutatás célja egyrészt az automatikus járművek várható forgalmi hatásainak komplex analízise, másrészt az általuk elérhető globális forgalomirányítási lehetőségek kutatása és fejlesztése különös tekintettel a közösségi közlekedésre.
A kutatás során olyan forgalommodellezést kell kialakítani, amely képes a közösségi közlekedési automata járművek miatt megváltozott közúti közlekedési forgalom realisztikus leírására, és amely alkalmas magas szintű, adaptív irányítási technikák használatának támogatására.
A modellezéshez és irányítástervezéshez szükséges a korszerű mérési és becslési módszertanok kutatása és alkalmazása, forgalommodellezés: közösségi közlekedési automata jármű optimális irányításától kezdve a V2I/V2V technológián alapuló „konvoj” járműirányításon át a jelzőlámpák és a járművek összességének optimális szabályozásáig.

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás: forgalommodellezési elméletek.
• Városi közúti közlekedési hálózat forgalommodellezése, szimulációja.
• Közösségi közlekedési járművek modellezési és irányítási kérdéseinek
kutatása.
• A kidolgozott modellek, becslési és irányítási algoritmusok analízise,
tesztelése és validációja valós, ill. forgalomszimulátor adatok alapján.

d) A kutatáshoz biztosított HW, SW:
• PC,
• MATLAB, VISSIM, VISUM szoftver licencek

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• két cikk referált nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban
• három nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• Luspay T., Tettamanti T., Varga I.: Forgalomirányítás, Közúti járműforgalom modellezése és irányítása, ISBN 978-963-279-665-9, Typotex Kiadó Budapest, 2011
• T. Tettamanti, I. Varga, B. Kulcsár, T. Péni, and T. Luspay. Robust control for urban road traffic networks. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Vol. 15(1), pp. 385-398 doi: 10.1109/TITS.2013.2281666, 2014
• T. Tettamanti, I. Varga, Zs. Szalay: Impacts of autonomous cars from a traffic engineering perspective, Periodica Polytechnica ser. Transp. Eng., 2016, Vol. 44. No.4. pp. 244-250, doi: 10.3311/PPtr.9464

előírt nyelvtudás: angol (min. középfok)
további elvárások: 
megfelelő irányítástechnikai és informatikai alapismeretek

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2017-05-03


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )