Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
A tömegmédia és az újmédia gazdaságtana: azonosságok, kapcsolódások, különbségek

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Corvinus Egyetem
média-és kommunikációs tudományok
Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola

témavezető: Gálik Mihály
helyszín: BCE Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola
helyszín rövidítés: TKDI


A kutatási téma leírása:

A médiagazdaságtan a médiapiacok vizsgálatával foglalkozik és a tömegmédia gazdasági szempontú vizsgálatához kapcsolódva fejlődött ki a 20. század utolsó negyedében. A médiapiapok elemzése során a diszciplína a termékek, a fogyasztás, a termelés, a piacszerkezet és (részint) a szabályozás vizsgálatával foglalkozott általában és fő ágazatonként (kiemelten: lapkiadás, rádiózás, televíziózás). A tömegmédia hagyományos ágazatai mellett az infokommunikációs technológiák (IKT) digitális forradalmának eredményeire alapozva a múlt század utolsó évtizedében létrejött az újmédia (hálózati/online média) a maga, a tömegmédiától eltérő sajátosságaival. A két szektor egymás mellett élése (küzdelme, kapcsolódásai, s ezek dinamikája) a kutatás témája.

ajánlott nyelvtudás: angol

Jelentkezési határidő: 2016-12-30

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )