Thesis supervisor: Balázs Gáti
Location of studies (in Hungarian): BME Vasúti Járművek, Repülőgépek és Hajók Tanszék Abbreviation of location of studies: KSK
Description of the research topic:
Az elsődleges radarok és az S-módú másodlagos radarok által szolgáltatott információk egyesítésével olyan pontosságú adatokhoz lehet jutni, amely lehetővé teszi a légieszköz repülésmechanikai modelljének identifikálását. Az identifikálás módszerének kidolgozása után olyan információk állnak majd rendelkezésre a légieszközökről, amelyek segítik a légiforgalmi irányító munkáját, illetve egy esetleges különleges esemény utólagos elemzését.
a./ Előzmények:
Jelenleg állítják üzembe Budapest Ferihegy repülőtéren az S-módú válaszjeladók adatait fogó másodlagos radarberendezést, mely alkalmas a repülőgép fedélzetéről származó információk (ADD) fogadására.
b./ A kutatás célja:
Repülésmechanikai modell felállítása és identifikálása a légiforgalmi irányítószolgálatnál rendelkezésre álló adatok alapján
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye (irodalomkutatás, elméleti
számítások, méretezések, értekezés készítése):
• irodalomkutatás (6 hónap)
• radaradatok elemzése és egyesítése (7 hónap)
• repülésmechanikai modell készítése és identifikálása (7 hónap)
• az eredmény alkalmazása a légiforgalmi irányításban (7 hónap)
• értekezés készítése (6 hónap)
d./ A szükséges berendezések (meglévő és beszerzendő bontásban):
-
e./ Várható tudományos eredmények:
Új információk biztosítása a légiforgalmi irányítószolgálatok számára már rendelkezésre álló adatok alapján, mellyel javulhat a légtérkihasználtság és a légijárművek gazdaságossága, illetve különleges események okainak feltárása
Number of students who can be accepted: 1
Deadline for application: 2015-10-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).