Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
István Varga
Városi közúti közlekedési rendszerek modellezése és irányítása, városi és gyorsforgalmi forgalomirányítási stratégiák összehangolása

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
transportation and vehicle engineering
Kálmán Kandó Doctoral School of Transportation and Vehicle Engineering

Thesis supervisor: István Varga
Location of studies (in Hungarian): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
Abbreviation of location of studies: KJK


Description of the research topic:

a) Előzmények:
A városi közlekedés modellezése és irányítása több évtizedes komoly szakirodalommal rendelkezik, ám ezek nagy része alapvetően makroszkopikus szemlélettel operál. Az információs technológia fejlődésével azonban újabb tér nyílt meg e téma kutatási lehetőségeit tekintve, hiszen pl. az FCD adatok alkalmazásával mikroszinten is modellezhetjük a forgalmat, és a V2I/V2V technológiának köszönhetően pedig automatikusan irányíthatjuk az egyes járműveket.
b) A kutatás célja:
Városi közúti közlekedés LPV alapú modellezése. A felállított modellhez szükséges mérési és becslési módszertanok kutatása (Kalman Filter, data fusion, pattern recognition módszerek). Konvoj irányítás megvalósítása városi közlekedésben az egyedi járművek optimális sebességének meghatározásával. További lépésként a jelzőlámpák és egyedi járművek összességének optimális irányításának megvalósítása városi hálózatban. Az előző kiterjesztéseképpen a városi hálózatba torkolló gyorsforgalmi utak irányításának megvalósítása is cél.
c) Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye:
1. Irodalomkutatás, előtanulmányok (12 hónap)
Forgalommodellezési elméletek tanulmányozása, városi közúti közlekedési hálózat mikroszkopikus modellezése, szimulációja.
2. Városi közúti közlekedés LPV alapú modellezésének és irányításának megalapozása (12 hónap)
Városi konvoj irányítási koncepció kidolgozása. Forgalomtechnikai paraméterek hálózati szintű becslése heterogén adatok alapján. Összehangolt városi és autópálya forgalomirányítási stratégia kidolgozása.
3. A kidolgozott modellek, becslési és irányítási algoritmusok analízise (12 hónap)
A 2. pontban kidolgozott elméletek tesztelése és validációja. Ehhez valós mérések feldolgozása és Vissim, ill. Visum forgalomszimulátorban végzett elemzés szükséges.
d) A szükséges berendezések: számítógép, MATLAB, VISSIM, VISUM, QGIS
e) Várható tudományos eredmények:
két cikk referált nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban
három nemzetközi konferencia kiadványában megjelenő közlemény
f) Irodalom:
1. Luspay T., Tettamanti T., Varga I.: Forgalomirányítás, Közúti járműforgalom modellezése és irányítása, ISBN 978-963-279-665-9, Typotex Kiadó Budapest, 2011
2. T. Tettamanti, I. Varga, B. Kulcsár, T. Péni, and T. Luspay. Robust control for urban road traffic networks. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Vol. 15(1), pp. 385-398 doi: 10.1109/TITS.2013.2281666, 2014
3. A. Csikós, T. Tettamanti, I. Varga: Nonlinear gating control for urban road traffic network using the network fundamental diagram, Journal of Advanced Transportation, 2014

Required language skills: angol
Further requirements: 
Jó irányítástechnikai és informatikai alaptudás.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2015-10-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )