Thesis supervisor: Péter Béda
Location of studies (in Hungarian): Járműelemek és Jármű- szerkezetanalízis Tanszék Abbreviation of location of studies: KJK
Description of the research topic:
Gépészeti tudományok
a) Előzmények:
b) A kutatás célja:
A terepen közlekedő haszongépjárművek fokozott igénybevételnek vannak kitéve. A futómű, a vázszerkezet és a felépítmény méretezéséhez, illetve a talaj-kerék kapcsolat pontosabb vizsgálatához szükség van a haszongépjárműre kívülről ható, illetve a külső hatás eredményeképpen a gépjármű vázában, futóművében, felépítményében ébredő erők pontosabb megismerésére.
c) Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye:
1. Irodalomkutatás, előtanulmányok végzése a speciális területen (12 hónap)
A haszongépjármű futóművek és vázszerkezetek megismerése, kerék-talaj kapcsolat vizsgálata. A vonatkozó irodalom feltérképezése, megismerése.
2. Dinamikai kutatások, modellalkotás (12 hónap)
A dinamikailag kritikus részek, zónák azonosítása. Erőjátékot, elmozdulásokat leíró numerikus modellek készítése, validálása.
3. A modellek alkalmazása a kívánt célok elérésére (12 hónap)
A számítási eredmények alapján javaslat kidolgozása a kritikus részek igénybevételének csökkentésére. Konstrukciós változtatások elvégzése, lehetőség szerint ellenőrző mérések.
d) A szükséges berendezések:
számítógép, célszoftverek
e) Várható tudományos eredmények:
két cikk referált folyóiratban
három nemzetközi konferencia kiadványában megjelenő közlemény
f) Irodalom:
A. Shabana: Dynamics of Multibody Systems, John Wiley & Sons, Inc., New York, 1989;
Required language skills: angol Recommended language skills (in Hungarian): német, orosz Further requirements: Jó gépelemes és informatikai alaptudás.
Number of students who can be accepted: 1
Deadline for application: 2015-05-20
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).