Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Károly Váradi
Hegesztési varratkörnyezetek feszültségi és kifáradási állapota

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
mechanical engineering
Géza Pattantyús-Ábrahám Doctoral School of Mechanical Engineering

Thesis supervisor: Károly Váradi
Location of studies (in Hungarian): BME Gép- és Terméktervezés Tanszék
Abbreviation of location of studies: GT3


Description of the research topic:

a., Előzmények:
A Tanszéken több évtizede folyik hegesztett szerkezetek tervezése és elemzése ipari vállalkozások megbízásából. Az utóbbi években különféle fékberendezések hegesztési varratainak alakváltozási és feszültségi állapotát elemeztük.

b., A kutatás célja:
A jellegzetes varratkialakítások maradó és terhelési állapottól függő feszültségi és kifáradási állapotának elemzése a varrat kialakítás megbízható megválasztása érdekében.

c. Elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye (irodalomkutatás, elméleti számítások, mérések, értekezés készítése):
• hegesztett kötések feszültségi állapotával és kifáradási méretezésével kapcsolatos, numerikus és kísérleti eljárásokat bemutató szakirodalom áttekintése,
• tranziens hőtani és rugalmas-képlékeny anyagtörvény szerinti végeselemes vizsgálatok a maradó feszültségi állapot megbecsülésére; és kísérleti igazolás,
• jellegzetes varratkialakítások feszültségi és kifáradási állapotának összehasonlító vizsgálata,
• varrathibák tanulmányozása végeselemes modellek és kísérletek alapján a hegesztési varratok kifáradási viselkedésének megbecsülésére.

d., A szükséges berendezések (meglévő és beszerzendő bontásban)
Az elméleti vizsgálatok és a végeselemes számítások feltételei a Tanszéken adottak, míg a kísérleti igazolásra a Knorr Bremse biztosítja a feltételeket.

e., Várható tudományos eredmények:
Tervezési irányelvek, konstrukciós javaslatok járművek fékrendszerében és a kapcsolódó berendezésekben található hegesztési varratok megfelelő kialakítására a kifáradási viselkedés figyelembevételével.

f., A témavezető kapcsolódó tudományos eredményei:
• Váradi, K. – Néder, Z. – Sebesy, Z. – Kiss, S.: Finite Element Analysis and Optimization of a Two-level Box Type Trailer, Tools and Methods for Concurent Engineering, International Symposium, Budapest, 29-31 May 1996, pp. 308-315.
• Váradi, K. – Kónya, L. – Friedrich, K. – Flöck, J.: Finite Element Modelling of the Heat Generation in a Pin-on-disk Configuration, 7th Annual Int. Conf. on Composite Engineering, Denver, USA, 2-8 July 2000, pp. 889-890.
• Néder, Z. – Váradi, K. – Friedrich, K.: FE Macro/Micro Models for Contact Temperature Prediction at Steel/Composite Interfaces, Mechanics of Composite Materials and Structures, Vol. 8, (2001), pp. 317-331.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2015-05-13


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )