Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 10.
Personal data
Eszter Márkus
name Eszter Márkus
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 100%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address eszter.markusbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5531
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2006
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree Eötvös Loránd Tudományegyetem (to be translated)
Employment
1991 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
completed course requirement:
(50%) Adrienn Anita Tóth (PhD) 2023/08  D E
present PhD students:
(50%) István Léka (PhD) (2027/08)  DSoS
(50%) Eszter Szabó-Szemenyei (PhD) (2024/08)  D E
(50%) Rita Zsófia Biró (PhD) (2024/08)  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area special needs education, training of special needs educators and therapists, special needs education of persons with physical disabilities, and with profound and multiple disabilities
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2023

Szabó-Szemenyei Eszter, Márkus Eszter, Cserháti Péter: Gerincvelőkárosodott személyek számára készült információs kiadványok kritikai bemutatása, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 51: (4) pp. 325-342.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2022

Márkus Eszter: Elmélet és gyakorlat együttműködése a fejlesztő nevelés-oktatás szakmai innovációjában,
type of document:
language: Hungarian
2022

Léka István, Márkus Eszter: A “respite care”, azaz az időszakos gondozás bemutatása, In: Koncz, István; Szova, Ilona (szerk.) A PEME XXIV. PhD – Konferenciájának előadásai, Professzorok az Európai Magyarországért Egyesület (2022) pp. 240-252.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2019

Márkus Eszter: Szomatopedagógia, In: Vekerdy-Nagy, Zsuzsanna (szerk.) A gyermekrehabilitáció sajátosságai, Medicina Könyvkiadó (2019) pp. 304-310.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2019

Márkus Eszter: Korai fejlesztő és speciális pedagógiai módszerek életkori és fogyatékosságspecifikus bontásban, In: Vekerdy-Nagy, Zsuzsanna (szerk.) A gyermekrehabilitáció sajátosságai, Medicina Könyvkiadó (2019) pp. 243-264.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2006

Márkus Eszter: Az értelmi fejlettség alacsony szintjén lévő, vagy súlyosan-halmozottan fogyatékos gyermekek számára ajánlható vizsgálati és fejlesztő eljárások, In: Zsoldos, Márta (szerk.) (Gyógy)pedagógiai diagnosztika és tanácsadás, Oktatási Minisztérium; Fogyatékos Gyermekek, Tanulók Felzárkóztatásáért Országos Közalapítvány (2006) pp. 204-212.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2004

Márkus Eszter: Különleges élethelyzetű, súlyosan-halmozottan sérült emberek pedagógiai kísérése, In: Gordosné, Szabó A (szerk.) Gyógyító pedagógia, Medicina Könyvkiadó (2004) pp. 271-293.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2003

Márkus Eszter: IME Ismerkedés – Megértés – Együttlét, Kézenfogva Alapítvány
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 21
language: Hungarian
2003

Márkus Eszter: A súlyos-halmozott fogyatékosság meghatározásának problémái nevelési és szociális szempontból, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE: A MAGYAR GYÓGYPEDAGÓGUSOK EGYESÜLETÉNEK FOLYÓIRATA 31: (3) pp. 176-182.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 5
language: Hungarian
1994

Márkus Eszter: Képességfejlesztő eszközök a súlyosan és halmozottan sérült mozgásfogyatékos gyermekek gyógypedagógiai nevelésében, Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 13
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:48 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
135
number of scientific publications:
124
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
75 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
5
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
136


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )