Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2024. I. 02.
Personal data
Anikó Illés
name Anikó Illés
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Academic staff member)
MOME Doctoral School of Moholy-Nagy Univerity of Art and Design Budapest (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Education 30%
MOME Doctoral School of Moholy-Nagy Univerity of Art and Design Budapest 70%
accreditation statement submitted to: Moholy-Nagy University of Art and Design, Budapest
Contact details
phone number +36 1 392-1121
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Pécsi Tudományegyetem (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2016
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Lorand University
Employment
2007 - Moholy-Nagy University of Art and Design, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 5.5
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
Zsuzsanna Horváth PhD 2020  D E
(50%) Veronika Szalai DLA 2023  DSMUAD
(50%) Angéla Góg DLA 2021  DSMUAD

students with degree granting in process:
Rita Szerencsés PhD (2024/08)  DSMUAD
completed course requirement:
Katalin Sándor (PhD) 2019/08  D E
(50%) Dávid Ringeisen (DLA) 2017/08  DSMUAD
present PhD students:
(50%) Ágnes Erzsébet Mácsai (PhD) (2027/08)  DSMUAD
(50%) Zsolt Bondár (PhD) (2026/08)  DSMUAD
(50%) Anna Margit Szőllősi (DLA) (2026/08)  DSMUAD
(50%) Szabolcs Vatány (DLA) (2025/08)  DSMUAD
  Thesis topic proposals
Research
research area psychology of the art, pictorial narrative, social representation theory on pictures, eyemovement studies of social psychology, psychological research on education in general and visual art education
research field in which current research is conducted psychology
arts
Publications
2023

Illés Anikó: Művészeti élmény, esztétikai ítélet, MAGYAR FILOZÓFIAI SZEMLE
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2022

Illés Anikó, Bodor Péter: A muzeofóbia-muzeofília dimenzió és a laikusok múzeumértelmezése, In: Péter, Bodor; Károly, Bozsonyi; Aris, Tsantiropoulos (szerk.) In Honorem Nikosz Fokasz, ELTE Társadalomtudományi Kar (2022) pp. 117-136.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2022

Illes Aniko, Tinio Pablo: Experiencing art in museums, In: Marcos, Nadal; Martin, Skov (szerk.) The Routledge International Handbook of Neuroaesthetics, Routledge (2022) p. 9781003008675.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2020

Illés Anikó: Bevezető, In: Bényei, Judit; Lődi, Virág; Pallag, Andrea; Szentandrási, Dóra; Széll, Krisztián; Vida, Péter; Illés, Anikó; Schmidt, Andrea (szerk.) Designgondolkodás az iskolában III., Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) (2020) pp. 11-13.
type of document:
language: Hungarian
2020

Bényei Judit, Illés Anikó, Pallag Andrea, Schmidt Andrea: A design, mint a problémamegoldó gondolkodás fejlesztésének lehetősége, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány: horizontok és dialógusok, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2020) pp. 167-176.
type of document:
language: Hungarian
2018

Anikó Illés, Péter Bodor: Cultural heritage and the meaning of museums for young Hungarians, In: Banks, Marie (szerk.) Interpret Europe Conference 2018, Interpret Europe (2018) pp. 81-92.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 3
language: English
2016

Kende A, Illés A: On the practice of artistic measurement of social mobility and marginalization, In: Manifold, M C; Willis, S; Zimmerman, E (szerk.) Culturally sensitive art education in a global world: A handbook for teachers, National Art Education Association (2016) pp. 206-214.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2009

Illés Anikó: Művészetterápia a közoktatásban: elméleti és etikai megfontolások, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 59: (5-6) pp. 233-240.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 29
language: Hungarian
2007

Kende A, Illés A: A rugalmas beiskolázás és az oktatási szakadék összefüggései, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 57: (11) pp. 17-41.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 30
language: Hungarian
2003

Illés Anikó: A magyar történelmi festészet narratív pszichológiai elemzése, MAGYAR TUDOMÁNY 47: (1) pp. 67-77.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:72 
Scientometric data
Saját közlemény- és idézőlista list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
104
number of scientific publications:
93
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
1 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
122


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )