Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. II. 15.
Személyes adatok
Kálmán Anikó
név Kálmán Anikó
intézmény neve
doktori iskola
BME Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola (oktató)
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása BME Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola 70%
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 15%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 15%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 463-2659
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1999
fokozat tudományága filozófiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve KLTE-BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2007
fokozat tudományága gazdálkodás- és szervezéstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2007 - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 4
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Tóthné Borbély Viola PhD 2021  NDI2-ELTE

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Idris Khalid Mohammed (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
Kozma Borbála Gabriella (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Moet Moet Moet Moet Myint Lay (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Thwe Win Phyu (PhD) (2024/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Életen át tartó tanulás , felnőttoktatási módszerek, oktatási szektorok összehasonlítása,interkulturális tanulási, tanítási környezetek, tudásátadás ,soft skill; Tudásháromszög modell,innováció;
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
filozófiai tudományok
Közlemények
2023

Walczak Renata, Koszewski Krzysztof, Olszewski Robert, Ejsmont Krzysztof, Kálmán Anikó: Acceptance of IoT Edge-Computing-Based Sensors in Smart Cities for Universal Design Purposes, ENERGIES 16: (3) 1024
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
URL 
2021

Kálmán Anikó, Pogátsnik Mónika: Szakképzés helyzete a COVID-19 járványidőszak alatt és után, kitekintés a hazai és nemzetközi térbe, In: Benedek, András (szerk.) Szakképzés-pedagógiai Tudományos Közlemények 2021/2, BME Műszaki Pedagógia Tanszék (2021) pp. 61-75.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2020

Kálmán Anikó, Citterio Linda: Complexity as new normality: What is going on?, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 20: (2) pp. 19-32.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2020

Kövesi Klara, Kálmán Anikó: How to manage the study-to-work transition? a comparative study of Hungarian and French graduate engineering students’ perception of their employability, EUROPEAN JOURNAL OF ENGINEERING EDUCATION 45: (4) pp. 516-533.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 15
nyelv: angol
URL 
2019

Kálmán Anikó: A regionális ökoszisztéma és az egyetemek szerepe az innovációs folyamatban, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 29: (9) pp. 51-68.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
URL 
2016

Jucevicius G, Juceviciene R, Gaidelys V, Kalman A: The emerging innovation ecosystems and “Valley of death”: Towards the combination of entrepreneurial and institutional approaches, INZINERINE EKONOMIKA / ENGINEERING ECONOMICS 27: (4) pp. 430-438.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 55
nyelv: angol
URL 
2016

Kálmán Anikó: The meaning and importance of Thomas Kuhn’s concept of ‘paradigm shift’. How does it apply in Education?, OPUS ET EDUCATIO: MUNKA ÉS NEVELÉS 3: (2) pp. 96-107.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: angol
URL 
2016

Anikó Kálmán: Learning - in the New Lifelong and Lifewide Perspectives, Tampere University of Applied Sciences
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 30
nyelv: angol
2013

Kálmán Anikó: Developments in Hungarian Lifelong Learning Policies as mean of Implementing the Knowledge Triangle, In: Pia, Lappalainen; Markku, Markkula (szerk.) The Knowledge Triangle, European Society for Engineering Education (SEFI); Aalto University; Universitat Politècnica de València (2013) pp. 85-100.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 8
nyelv: angol
2006

Kálmán Anikó: Tanári szerepek – tanulási stílusok, Okker
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 8
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:142 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
193
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
188
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
11
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
33 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
66
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
45
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
372
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Dr. habil.: 2007 - Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem - Gazdaság- és Társadalomtudományi kar.


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )