Az oktató a doktori iskola doktoranduszai számára oktat tantárgyat, és/vagy a doktori iskola megszavazta, hogy doktoranduszok számára kutatási témát írjon ki.
)
the share of work in the different doctoral schools.
Didactics: Effectiveness of Education, learning failures, school violence / bullying
research field in which current research is conducted
educational sciences psychology
Publications
2017
from data base, 2018. III. 30.
Buda Mariann: Hátrányos helyzet és iskola. Merre keressük a kiutat a motiválatlanság csapdájából?, In: Szerk.: Polonyi Tünde, Szerk.: Abari Kálmán Digitális tanulás és tanítás. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017. pp. 9-26. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian
2015
from data base, 2018. III. 30.
Buda Mariann, Péter-Szarka Szilvia: A kreatív klíma - Új irány az iskolai klíma és a konfliktuskezelés kutatásában, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 25: (9) pp. 3-17. type of document: Journal paper/Review paper language: Hungarian URL
2015
from data base, 2018. III. 30.
Buda Mariann : Az iskolai zaklatás, Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 261 p. type of document: Book/Monography number of independent citations: 1 language: Hungarian
2015
from data base, 2018. III. 30.
Buda Mariann : Az iskolai erőszak megelőzése és kezelése, Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 147 p. type of document: Book/Monography language: Hungarian
2015
from data base, 2018. III. 30.
Buda Mariann: Méltányosság az oktatásban, In: Szerk.: Maticsák Sándor Tanulmányok a levelező és részismereti tanárképzés tantárgypedagógiai tartalmi megújításáért - bölcsésztudományok.. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2015. pp. 27-70. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian
2014
from data base, 2018. III. 30.
Buda M: Durva fiúk – szelíd lányok? Iskolás lányok zaklató viselkedése, In: Szerk.: Németh Nóra Veronika Képzők és képzettek: Pillanatfelvételek a 21. század tanárképzéséről és tanárairól. Szeged: Belvedere Meridionale, 2014. pp. 133-154. type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated) language: Hungarian
2014
from data base, 2018. III. 30.
Buda M, Péter-Szabó Sz: Kreativitás és azon túl… A kreatív klíma mint lehetőség a 21. századi iskola számára, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 19: (3) pp. 33-40. type of document: Journal paper/Article language: Hungarian Full text
2010
from data base, 2018. III. 30.
Buda M, Szirmai E: School Bullying in the Primary School. Report of a Research in Hajdú-Bihar County (Hungary)., JOURNAL OF SOCIAL RESEARCH AND POLICY 1: (1) pp. 49-68. type of document: Journal paper/Article language: English URL
2009
from data base, 2018. III. 30.
Buda M: Közérzet és zaklatás az iskolában., ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 19: (5-6) pp. 3-15. type of document: Journal paper/Article number of independent citations: 3 language: Hungarian Full text
2005
from data base, 2018. III. 30.
Buda M : A gyermeki agresszió., Budapest: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft., 151 p. (Modern pedagógia a gyakorlatban; 3.) type of document: Book/Monography number of independent citations: 4 language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
The number of citations displayed after clicking on the link may differ from the displayed number because the former displays the current state of MTMT2 and the latter was the case when importing science metrics.