Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 04.
Személyes adatok
név Holló Dorottya
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím hollodelte.hu
telefonszám +36 1 485-5200/4399
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1992
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1992
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1988 - ELTE Angol Nyelvpedagógia Tanszék (további intézmény)
1988 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Price Beatrix PhD 2024  NDI2-ELTE
Pereszlényi Anna PhD 2023  NDI2-ELTE
Llanes Sanchez Juliana Patricia PhD 2017  NDI2-ELTE
Furka Ildikó PhD 2014  NDI2-ELTE
Bereczky Klára PhD 2013  NDI2-ELTE
Árva Valéria PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Eszenyi Réka PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Lázár Ildikó PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Sárvári Judit PhD 2006  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett:
Talbi Maroua (PhD) 2022/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Buendia Arias Ximena Paola (PhD) (2027/08)  NDI3-ELTE
Dogan Ger Songul (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A kultúra szerepe a nyelvoktatásban, Interkulturális kommunikáció, Nyelvoktatási és tanárképzési programok elemzése, Toleranciára nevelés az idegennyelvszakos egyetemi képzésben
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2021

Holló Dorottya: Katalizátor tantárgyak - A szakmai nyelvhasználattól a kutatásmódszertanig az ELTE BTK angol nyelvpedagógiai képzéseiben, In: Benke, Eszter; Dévény, Ágnes (szerk.) Past és Present Perfect, Budapesti Gazdasági Egyetem, Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar (2021) pp. 119-129.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2021

Holló Dorottya: The Role of Intercultural Education in English Major Programmes at the School of English and American Studies: The Experience of Practitioners and Graduates, In: Kenyeres, János; Illés, Éva (szerk.) Changing Perspectives, ELTE School of English and American Studies (SEAS) (2021) pp. 177-196.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
URL 
2020

Holló Dorottya: Kulturális különbségek – személyes tapasztalatok: érvelés az idegen nyelvi és interkulturális kompetenciák integrált oktatása mellett (második rész), MODERN NYELVOKTATÁS 26: (3) pp. 3-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2019

Holló Dorottya: Kultúra és interkulturalitás a nyelvórán, Károli Gáspár Református Egyetem; L'Harmattan Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
2019

Holló Dorottya: Értsünk szót!, Akadémiai Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
URL 
2018

Holló Dorottya: Understanding Australian Aboriginality through Sally Morgan’s autobiography: considerations for English as a foreign language readers, In: Feld-Knapp, Ilona (szerk.) Literatur, ELTE Eötvös József Collegium (2018) pp. 277-320.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2017

Holló Dorottya: Language awareness – social awareness: gender biased language, In: Illés, Éva; Jasmina, Sazdovska (szerk.) Looking forward, looking back, IATEFL Hungary (2017) pp. 66-79.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2017

Holló Dorottya: Teaching intercultural communication in English degree programmes – the practitioners’ voices, NYELVVILÁG 19: pp. 70-79.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
2017

Holló Dorottya: Az internet veszélyei – a plágium kezelése, In: Károly, Krisztina; Homonnay, Zoltán (szerk.) Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben, ELTE Eötvös Kiadó (2017) pp. 125-135.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
URL 
2016

Holló Dorottya: Culture(s) Through Films: Learning Opportunities, In: Jászay, Dorottya; Velich, Andrea (szerk.) Film and Culture, Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) (2016) pp. 110-123.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma (TV):
44
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma (TV):
33
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek (TV):
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
16 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma (TV):
65
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
- A Nyelvpedagógiai Doktori Program tanulmányi vezetője 2000-2003 és 2005-től folyamatosan. - A WOrking PApers in Language Pedagogy (WoPaLP) c. angol nyelvű, lektorált, online tanulmánykötet-sorozat társszerkesztője Károly Krisztinával. http://langped.elte.hu/Wopalpindex.htm). A lap elsősorban a Nyelvpedagógiai Doktori Program hallgatóinak és oktatóinak kínál publikációs lehetőséget, de várjuk más kutatók cikkeit is. http://langped.elte.huWopalpindex.htm - Habilitáció (ELTE): 2009 ápr.


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )