Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Hallgatói adatlap
 Nyomtatási kép
Személyes adatok
név Demeter Gáborné
intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
doktori iskola PTE Nyelvtudományi Doktori Iskola
Elérhetőségek
telefonszám +36 72 952-891
Témavezetés
témavezető Steklács János
vezetés módja egyéni
fokozat PhD
a képzés kezdete 2012
abszolutóriumot szerzett (év, hónap) 2015/08
a fokozatszerzés éve 2018
diszertáció az értekezés tézisei (magyar)az értekezés
a védés adatai védés
Jelenlegi munkahelyek
2021 - Pécsi Tudományegyetem
egyetemi oktató
2015 - Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
egyetemi oktató
1988 - Baranya Megyei Pedagógiai Szakszolgálat (további intézmény)
további (gyógypedagógus)
Közlemények
2020

Demeter Gáborné: Az új típusú iskolaérettségi vizsgálatok és az óvoda-iskola átmenettel kapcsolatos pedagógiai kutatási eredmények relevanciája, In: Józsa, Krisztián (szerk.) Neveléstudomány – Válaszlehetőségek az új évezred kihívásaira : 13. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia [Educational Science – Possible Answers for he Challenges of the New Millennium : 13th Training and Practice International Conference on Educational Science], Szent István Egyetem (2020) pp. 150-150.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2019

Demeter Gáborné: A szövegértés fejlesztésének jelentősége és lehetőségei az általános iskola felső tagozatától, In: Ács-Bíró, Adrienn; Maisch, Patrícia; Szabó, Hajnalka Piroska (szerk.) Horizontok és Dialógusok V. konferencianapok, Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Neveléstudományi Intézet (2019) p. 16.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2019

Demeter Gáborné: Egy olvasáskutatási eredményekre alapozott preventív képességfejlesztési modell, In: Varga, Aranka; Andl, Helga; Molnár-Kovács, Zsófia (szerk.) Neveléstudomány – Horizontok és dialógusok. Absztraktkötet, MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság; Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2019) pp. 384-384.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2019

Demeter Gáborné: Az olvasásfejlesztés preventív modellje, In: Eötvös, József Főiskola (szerk.) X. Tantárgy-pedagógiai Nemzetközi Tudományos Konferencia és Emlékülés a 150 éves Állami Tanítóképzés tiszteletére, Eötvös József Főiskola (EJF) (2019) pp. 42-42.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2018

Demeter Gáborné: Egy preventív olvasásfejlesztési program modellje, In: Ács-Bíró, Adrienn; Maisch, Patrícia (szerk.) Horizontok és dialógusok IV., Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományi Intézet (2018) p. 64.
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2018

Demeter Gáborné: „Ablak a világra” Egy moduláris, komplex szemléletű prevenciós olvasási képességfejlesztő program elméleti háttere és modellje,
dokumentum típusa:
nyelv: magyar
2017

Demeter Gáborné, Gúti Erika, Hoss Alexandra: Magyarországon elismert kétnyelvű nemzeti kisebbségi gyermekek a pedagógiai szakszolgálat rendszerében, In: Benő, Attila; Gúti, Erika; Juhász, Dezső; Szoták, Szilvia; Terbe, Erika; Trócsányi, András (szerk.) Tudományköziség és magyarságtudomány a nyelvi dimenziók tükrében, Termini Egyesület (2017) pp. 184-196.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2017

Demeter Gáborné: Felemelhet vagy gúzsba köthet…: Az olvasási készség és a szövegértés fejlesztésének jelentősége és lehetőségei az általános iskolák felső tagozatától, AUTONÓMIA ÉS FELELŐSSÉG: NEVELÉSTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT 3: (1-4) pp. 67-79.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2015

Demeter Gáborné: Beszédprodukció és olvasástanítás, ŐRSZAVAK 2015: (5) pp. 1-12.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2013

Demeter Gáborné: Ablak a világra, In: Juhász, Judit; Szegedi, Eszter (szerk.) Üzenet a palackban: Fiatal kutatók gondolatai az egész életen át tartó tanulásról, Tempus (2013) pp. 57-69.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
10
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
14
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
4
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
0
Kutatás
kutatási terület Olvasási nehézség. Tanulási zavarok. Írott nyelvi zavarok. Kiemelt figyelmet igénylő tanulók. Diagnosztika a pedagógiában.
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
neveléstudományok


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )