Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. XII. 22.
Personal data
Ágnes Hódi
name Ágnes Hódi
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School of Education (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School of Education 100%
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2018
discipline to which degree belongs educational sciences
institution granting the degree University of Szeged
Employment
2015 - University of Szeged
other (not specified) (adjunktus)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now
number of students who fulfilled course requirements
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Edouard Munezero (PhD) (2026/08)  DSE–US
(50%) Listiani Listiani (PhD) (2024/08)  DSE–US
(50%) Sabah Salem Arafa Al-Akbari (PhD) (2024/08)  DSE–US
(50%) Wai Mar Phyo (PhD) (2024/08)  DSE–US
  Thesis topic proposals
Research
research area Reading development, contributing factors, early precursors and enabling skills of reading acquisition.
research field in which current research is conducted educational sciences
Publications
2021

Molnár Gyöngyvér, Hódi Ágnes, Ökördi Réka, Mokri Dóra: A koronavírus-járvány okozta rendkívüli oktatási helyzet hatása 2-8. évfolyamos diákok tudás- és képességszintjére az olvasás-szövegértés, a matematika és a természettudományok területén, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 31: (2) pp. 3-22.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 6
language: Hungarian
URL 
2020

Steklács János, Hódi Ágnes, Török Tímea: Az olvasás-szövegértés tanításának megújítása az elméleti keretek, az értékelés és a fejlesztőprogramok területén, MAGYAR TUDOMÁNY 181: (1) pp. 11-23.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
URL 
2020

Hódi Ágnes, Tóth Edit, B. Németh Mária: Mese, plakát vagy táblázat? – 2–8. évfolyamos tanulók szövegértésének jellemzése szövegformák és olvasási műveletek mentén, MAGYAR PEDAGÓGIA 120: (1) pp. 71-90.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2019

Hódi Ágnes, Tóth Edit: Elsőéves egyetemi hallgatók szövegértés-fejlettsége és olvasási attitűdjei, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 29: (1) pp. 55-67.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 6
language: Hungarian
URL 
2019

Hódi Ágnes, Tóth Edit, B. Németh Mária, Fáyné Dombi Alice: Óvodások IKT-használata otthon – szülői minta és szerepvállalás, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 7: (2) pp. 22-41.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
URL 
2017

Hódi Ágnes, B Németh Mária, Tóth Edit: Második évfolyamos tanulók szövegértés teljesítményének alakulása az olvasástanítás személyi, módszertani és környezeti feltételeinek tükrében, MAGYAR PEDAGÓGIA 117: (1) pp. 95-136.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2016

Török Tímea, Hódi Ágnes, Kiss Renáta: A fonológiai tudatosság online mérési lehetőségei az általános iskola első négy évfolyamán, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 16: (1) pp. 83-99.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: Hungarian
URL 
2016

Hódi Ágnes, Tóth Edit: A különböző szocioökonómiai státuszú tanulók iskolakezdéskor mért elemi alapkészségeinek és a későbbi szövegértés teljesítményének alakulása az óvodában eltöltött évek tükrében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 26: (9) pp. 51-72.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 11
language: Hungarian
URL 
2015

Hódi Ágnes, B Németh Mária, Korom Erzsébet, Tóth Edit: A Máté-effektus: a gyengén és jól olvasó tanulók jellemzése a tanulás környezeti és affektív jellemzői mentén, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 25: (4) pp. 18-30.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
URL 
2015

Hódi Ágnes, Adamikné Jászó Anna, Józsa Krisztián, Ostorics László, Zs Sejtes Gyöngyi: Az olvasás-szövegértés alkalmazási dimenziójának online diagnosztikus értékelése, In: Csapó, Benő; Steklács, János; Molnár, Gyöngyvér (szerk.) Az olvasás-szövegértés online diagnosztikus értékelésének tartalmi keretei, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) (2015) pp. 105-190.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 5
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:51 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
148
number of scientific publications:
140
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
13 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
233
Supervision
thesis supervisor Marianne Nikolov
one supervisor or with co-supervisor individual
degree PhD
starting of doctoral studies 2008
date of final certificate (year,month) 2014/01
year in which degree was obtained 2018
diszertáció Main findings in the thesis (in Hungarian)Main findings in the thesis (in English)The thesis
data of the public discussion defense


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )