Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 05.
Személyes adatok
név Ambrus Gabriella
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Matematika Doktori Iskola (témavezető)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Matematika Doktori Iskola 100%
Elérhetőségek
drótpostacím ambrusgcs.elte.hu
telefonszám +36 1 372-2500/8647
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Debreceni Egyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2019
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Debreceni Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
2003 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Barkó Ferenc József (PhD) (2027/08)  MDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület matematika didaktika
jelenlegi kutatásainak tudományága matematika- és számítástudományok
neveléstudományok
Közlemények
2022

Ambrus Gabriella, Csapodi Csaba, Vancsó Ödön, Varga Eszter: Mathematikunterricht in Ungarn – Traditionen und Erneuerungen, In: Rolfes, Tobias; Rach, Stefanie; Ufer, Stefan; Heinze, Aiso (szerk.) Das Fach Mathematik in der gymnasialen Oberstufe, Waxmann Verlag Gmbh (2022) pp. 177-195.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: német
2021

Ambrus Gabriella, Fried Katalin: A problémamegoldó gondolkodás fejlesztése egy feladat példáján, ÉRINTŐ : ELEKTRONIKUS MATEMATIKAI LAPOK 2021: (március, Tanóra – szakkör) 1055
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2021

Johann Sjuts, Gabriella Ambrus: Dynamisches und statisches geometrisches Denken, In: Éva, Vásárhelyi; Johann, Sjuts (szerk.) Theoretische und empirische Analysen zum geometrischen Denken, WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien (2021) pp. 303-322.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: német
URL 
2020

Ambrus Gabriella: Untersuchung von Schülerlösungen mit Hilfe von Lösungsniveaus bei Textaufgaben mit realitätsnahem Inhalt, In: Gabriella, Ambrus; Johann, Sjuts; Ödön, Vancsó; Éva, Vásárhelyi (szerk.) Komplexer Mathematikunterricht, WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien (2020) pp. 63-78.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2020

Ambrus Gabriella: Offene Textaufgaben, die auf realen Situationen basieren – für die Lehrerausbildung, In: Andreas, Frank; Stefan, Krauss; Karin, Binder (szerk.) Beiträge zum Mathematikunterricht 2019, WTM-Verlag (2020) pp. 49-52.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: német
URL 
2020

Anna-Christin Söhling, Benjamin Rott, Janine Dick, Lukas Baumanns, Regina Bruder, Torsten Fritzlar, Daniela Aßmus, Frank Förster, Gabriella Ambrus, Julia Joklitschke, Anne Möller, Inga Gebel: Qualitative Analysen und Interpretationen eines Problembearbeitungsprozesses – Ein Vergleich verschiedener Ansätze, In: L., Baumanns; J., Dick; A.-C., Söhling; N., Sturm; B., Rott (szerk.) Wat jitt dat, wenn et fädich es?, WTM-Verlag (2020) pp. 187-213.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
URL 
2019

Gabriella Ambrus, Eszter Herendiné Kónya, Zoltán Kovács, Judit Szitányi, Csaba Csíkos: A Cross-sectional Analysis of Students’ Answers to a Realistic Word Problem from Grade 2 to 10, IEJME: MATHEMATICS EDUCATION 14: (3) pp. 513-521.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
URL 
2018

Ambrus Gabriella: Egy nyitott, valós szituáción alapuló feladat variációi az oktatásban és a didaktikai kutatásban, GYERMEKNEVELÉS: ONLINE TUDOMÁNYOS FOLYÓIRAT 6: (1) pp. 55-66.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2018

Ambrus G., Csapodi C., Vancsó Ö.: Teaching reality based tasks in Hungarian schools based on some national traditions, HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 13: (1) pp. 461-477.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2012

Ambrus Gabriella, Wagner Anke: Mivel is kezdjünk? Témaindító feladatokról a "tört szorzása törttel" anyagrész kapcsán, A MATEMATIKA TANÍTÁSA 20: (2) pp. 3-8.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
77
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
78
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
11


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )