Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. IX. 18.
Személyes adatok
Csapó Benő
név Csapó Benő
születési év 1953
intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
Egyetemi Doktori Tanács
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa (elnök)
(tudományági) Habilitációs Bizottság
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 96%
SzTE NTDI-SZTE Doktori Iskola Tanácsa (elnök) 1%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság 1%
SzTE  Bölcsészettudományi Doktori Tanács 1%
SzTE Egyetemi Doktori Tanács 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2015. VII. 10.)
Elérhetőségek
drótpostacím csapoedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 544-032
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1985
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2002
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 22
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 15
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Asztalos Kata PhD 2016  NTDI-SZTE
Barkow Ingo PhD 2016  NTDI-SZTE
Pásztor Attila PhD 2016  NTDI-SZTE
Tóth Edit PhD 2014  NTDI-SZTE
Kinyó László PhD 2012  NTDI-SZTE
B. Németh Mária PhD 2009  NTDI-SZTE
Habók Anita PhD 2009  NTDI-SZTE
Hercz Mária PhD 2007  NTDI-SZTE
Antal Erzsébet PhD 2004  NTDI-SZTE
Molnár Gyöngyvér PhD 2004  NTDI-SZTE
Korom Erzsébet PhD 2001  NTDI-SZTE
Horváth Zsuzsanna PhD 1999  NTDI-SZTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Kiss Renáta PhD (2017/08)  NTDI-SZTE
Rausch Attila PhD (2019/06)  NTDI-SZTE
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Balázsi Ildikó (PhD) 2014/08  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Karimova Konul (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Shaakumeni Simson (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Kambeyo Linus (PhD) (2018/08)  NTDI-SZTE
Ragchaa Jargaltuya (PhD) (2018/08)  NTDI-SZTE
Debreczeni Dániel (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
Szabó Dóra Fanni (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
Török Tímea (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Kognitív fejlődés. A fejlődés longitudinális követése. A képességek fejlődése és fejlesztése. Tudáskoncepciók, a tudás szerveződése. Pedagógiai értékelés, mérés, tesztelmélet, elszámoltathatóság.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2014

Csapó Benő, Molnár Gyöngyvér, Nagy József: Computer-Based Assessment of School Readiness and Early Reasoning, JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 106: (3) pp. 639-650.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: angol
URL 
2014

Csapó Benő, Fejes József Balázs, Kinyó László, Tóth Edit: Az iskolai teljesítmények alakulása Magyarországon nemzetközi összehasonlításban, In: Szerk.: Kolosi Tamás, Szerk.: Tóth István György Társadalmi Riport 2014. Budapest: TÁRKI, 2014. pp. 110-136.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 26
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2013

Greiff S, Wüstenberg S, Molnár Gy, Fischer A, Funke J, Csapó B: Complex Problem Solving in Educational Contexts – Something beyond g: Concept, Assessment, Measurement Invariance, and Construct Validity, JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 105: (2) pp. 364-379.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 30
nyelv: angol
DOI 
2013

Gyöngyvér Molnár, Samuel Greiff, Benő Csapó: Inductive reasoning, domain specific and complex problem solving: relations and development, THINKING SKILLS AND CREATIVITY 9: pp. 35-45.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 31
nyelv: angol
URL 
2012

Csapó B, Ainley J, Bennett R, Latour T, Law N: Technological Issues for Computer-Based Assessment, In: Szerk.: Griffin P, Szerk.: McGaw B, Szerk.: Care E Assessment and teaching of 21st century skills. New York: Springer, 2012. pp. 143-230.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 48
nyelv: angol
DOI 
2003

Csapó Benő : A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése, Budapest: Akadémiai Kiadó, 283 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 109
nyelv: magyar
URL 
2000

Csapó B: A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései, MAGYAR PEDAGÓGIA 100: (3) pp. 343-366.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 73
nyelv: magyar
URL 
1999

Flanagan C, Jonsson B, Botcheva L, Csapó B, Bowes J, Macek P, Averina I, Sheblanova E: Adolescents and the "Social Contract", In: Szerk.: Yates M, Szerk.: Youniss J Roots of civic identity: international perspectives on community service and activism in youth. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. pp. 135-155.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 105
nyelv: angol
DOI 
1998

Flanagan CA, Bowes JM, Jonsson B, Csapo B, Sheblanova E: Ties that bind: Correlates of adolescents' civic commitments in seven countries, JOURNAL OF SOCIAL ISSUES 54: (3) pp. 457-475.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 303
nyelv: angol
DOI 
1992

Csapó B : Kognitív pedagógia, Budapest: Akadémiai Kiadó, 149 p. (Közoktatási kutatások)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 153
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:901 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
224
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
400
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
11
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
54 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
49
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
7
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
3253


2017. I. 31.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. március 10-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2334 ( 2017. I. 15. )