Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. III. 03.
Személyes adatok
Tóth Zoltán
név Tóth Zoltán
születési év 1952
intézmény neve
doktori iskola
DE Humán Tudományok Doktori Iskola (törzstag emeritus)
DE Kémia Doktori Iskola (témakiíró)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása DE Humán Tudományok Doktori Iskola 60%
DE Kémia Doktori Iskola 40%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Debreceni Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím toth.zoltanscience.unideb.hu
telefonszám +36 52 512-900/22581
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1991
fokozat tudományága kémiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1996
fokozat tudományága kémiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Tudományos Minősítő Bizottság
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Debreceni Egyetem
további (óraadó, nyugalmazott egyetemi docens)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 9
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Dobóné Tarai Éva PhD 2009  KDI3-DE
Ludányi Lajos PhD 2009  KDI3-DE
Kiss Edina PhD 2008  KDI3-DE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Kapitány János Sándor (PhD) 2015/08  KDI3-DE
(50%) Daru Katalin (PhD) 2016/08  HTDI
Kluknavszky Ágnes (PhD) 2015/08  KDI3-DE
Sójáné Gajdos Gabriella (PhD) 2016/08  KDI3-DE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Labancz Imre (PhD) (2017/08)  HTDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tudásszerkezet-vizsgálatok. Fogalmi fejlődés, a fogalmi megértés zavarai. Természettudományos oktatás.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
kémiai tudományok
Közlemények
2017

Sójáné Gajdos Gabriella, Tóth Zoltán: Általános iskolai és gimnáziumi tanulók levegőszennyezéssel kapcsolatos tudásszerkezetének vizsgálata szóasszociációs módszerrel, MAGYAR KÉMIKUSOK LAPJA 72: (2) pp. 44-49.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2016

Szalay L, Tóth Z: An inquiry-based approach of traditional ‘step-by-step’experiments, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 17e: pp. 923-961.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2015

Tóth Zoltán : Korszerű kémia tantárgy-pedagógia, Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 201 p. (Szaktárnet-könyvek; 5.)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2013

Turanyi T, Toth Z: Hungarian university students' misunderstandings in thermodynamics and chemical kinetics, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 14: (1) pp. 105-116.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
DOI 
2012

Tóth Zoltán : Alkalmazott tudástérelmélet, Budapest: Gondolat Kiadói Kör, 190 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
URL 
2009

Kluknavszky Ágnes, Tóth Zoltán: Tanulócsoportok levegőszennyezéssel kapcsolatos fogalmainak vizsgálata szóasszociációs módszerrel, MAGYAR PEDAGÓGIA 109: (4) pp. 321-342.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2009

Tóth Zoltán, Sebestyén Annamária: Relationship between students’ knowledge structure and problem-solving strategy in stoichiometric problems based on chemical equation, EURASIAN JOURNAL OF PHYSICS AND CHEMISTRY EDUCATION 1: (1) pp. 8-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2007

Toth Z, Ludanyi L: Combination of phenomenography with knowledge space theory to study students' thinking patterns in describing an atom, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 8: (3) pp. 327-336.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
DOI 
2007

Toth Z: Mapping students' knowledge structure in understanding density, mass percent, molar mass, molar volume and their application in calculations by the use of the knowledge space theory, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 8: (4) pp. 376-389.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
DOI 
2005

Tóth Zoltán: A tudásszerkezet és a tudás szerveződésének vizsgálata a tudástér-elmélet alapján, MAGYAR PEDAGÓGIA 105: (1) pp. 59-82.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:17 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
94
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
136
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
6 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
22
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
11
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
347
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Dipl.: vegyész (1976); kémiatanár (1992) Elism.: Miniszteri Dicséret (1988, 1990); Széchenyi István Ösztöndíj (2001-2004); Rátz Tanár Úr Életműdíj (2005); TTK Arany Katedra díj (2016) Tud. közéleti tev.: szerkesztő bizottsági tagság (A Kémia Tanítása; Középiskolai Kémiai Lapok; Journal of Science Education; CERP; EJPCE); köztestületi tag (pedagógia); konferenciaszervezés (8th ECRICE, Budapest, 2006; 16th ICCE, Budapest, 2000; XIV. ONK, Debrecen, 2014). Habilitáció (DE, 2011, neveléstudomány)


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2343 ( 2017. II. 28. )