Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. VII. 22.
Személyes adatok
Marton Klára
név Marton Klára
születési év 1962
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2014. XII. 12.)
Elérhetőségek
drótpostacím klaramartongmail.com
telefonszám +36 1 358-5535
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1998
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Graduate Center, City University of New York
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága pszichológiai tudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2005 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
1999 - City University of New York (további intézmény)
kutatóprofesszor
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 16.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Fortunato Talita PhD 2015  
(50%) Gerometta Jennifer PhD 2015  
(50%) Lopez Karece PhD 2015  
(50%) Waldman Zarabeth PhD 2015  
Naomi Eichorn PhD 2014  
(50%) Peggy Conner PhD 2013  
(50%) Kristen Russo Victorino PhD 2011  
(50%) Michelle MacRoy-Higgins PhD 2008  

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Luca Campanelli (PhD) 2014/01  
Heiszer Katalin Veronika (PhD) 2013/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Szöllősi Izabella (PhD) (2017/08)  NDI2-ELTE
hiányos adatú hallgatói:
Jessica Scheuer PhD (2016/08)  
Juan Pablo Benabe PhD (2016/08)  
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Kognitív funkciók és nyelvi feldolgozás kapcsolata és hatása a társadalmi beilleszkedésre különböző fogyatékos és kétnyelvű populációkban
jelenlegi kutatásainak tudományága pszichológiai tudományok
neveléstudományok
Közlemények
2016

Eichorn N, Marton K, Schwartz R G, Melara R, Pirutinsky S: Does working memory enhance or interfere with speech fluency in stuttering and fluent speakers? Evidence from a dual task paradigm, JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH &: Paper 10.1044/2015. p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2016

Marton K, Eichorn N, Campanelli L, Zakarias L: Working Memory and Interference Control in Children with Specific Language Impairment, LANGUAGE AND LINGUISTICS COMPASS 10: (5) pp. 211-224.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
DOI 
2014

Marton K, Surányi Zs, Farkas L, Egri T: Everyday functions and needs of individuals with disability: A reliability and validity study based on the principles of the ICF (Fogyatékos emberek mindennapi funkciói és szükségletei, PSYCHIATRIA HUNGARICA 29: (4) pp. 398-409.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2014

Klara Marton, Luca Campanelli, Naomi Eichorn, Jessica Scheuer, Jungmee Yoon: Information processing and proactive interference in children with and without specific language impairment (SLI), JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 57: (2) pp. 106-119.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
DOI 
2014

Marton K, Eichorn N: Interaction Between Working Memory and Long-Term Memory A Study in Children With and Without Language Impairment, ZEITSCHRIFT FŰR PSYCHOLOGIE 222: (2) pp. 90-99.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
DOI 
2008

Marton K: Visuo-spatial processing and executive functions in children with specific language impairment, INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS 43: (2) pp. 181-200.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 68
nyelv: angol
DOI 
2007

Marton K, Kelmenson L, Pinkhasova M: Inhibition control and working memory capacity in children with SLI, PSYCHOLOGIA 50: (2) pp. 110-121.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 27
nyelv: angol
DOI 
2006

Marton K, Schwartz R G, Farkas L, Katsnelson V: Effect of sentence length and complexity on working memory performance in Hungarian children with specific language impairment (SLI): A cross-linguistic comparison, INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE & COMMUNICATION DISORDERS 41: (6) pp. 653-673.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: angol
DOI 
2005

Marton K, Abramoff B, Rosenzweig S: Social cognition and language in children with specific language impairment (SLI), JOURNAL OF COMMUNICATION DISORDERS 38: (2) pp. 143-162.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 60
nyelv: angol
DOI 
2003

Marton K, Schwartz RG: Working memory capacity and language processes in children with specific language impairment, JOURNAL OF SPEECH LANGUAGE AND HEARING RESEARCH 46: (5) pp. 1138-1153.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 184
nyelv: angol
DOI 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:366 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
53
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
91
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
15 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
34
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
4
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
458
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Habilitált doktor 2009-

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )