Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. III. 02.
Személyes adatok
név Ambrus András
születési év 1942
intézmény neve
doktori iskola
DE Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Debreceni Egyetem
Elérhetőségek
drótpostacím ambruscs.elte.hu
telefonszám +36 30 347-5073
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1990
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Lóránd Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1990
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2008 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
további (nem nevesített)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 6
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Stankov Gordana PhD 2009  MSDI-DE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Barczi-Veres Krisztina PhD (2017/06)  MSDI-DE
Máté Ileana PhD (2017/06)  MSDI-DE
Várady Ferenc PhD (2017/06)  MSDI-DE
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Árokszállási Eszter (PhD) 2014/08  MSDI-DE
(50%) Kollár Judit (PhD) 2014/08  MSDI-DE
Engbersen Aranka (PhD) 2008/08  MSDI-DE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Kézér Ildikó (PhD) (2018/08)  MSDI-DE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület matematikadidaktika
jelenlegi kutatásainak tudományága matematika- és számítástudományok
Közlemények
2016

András Ambrus, Krisztina Barczi-Veres: Teaching mathematical problem solving in Hungary for students who have average ability in Mathematics, In: Szerk.: Patricio Felmer, Szerk.: Erkki Pehkonen, Szerk.: Jeremy Kilpatrick Posing and Solving Mathematical Problems: Advances and New Perspectives. Zürich: Springer International Publishing, 2016. pp. 137-156. (Research in Mathematics Education)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
DOI 
2016

András Ambrus: Use of Worked-out Examples in Mathematics Teaching, In: Szerk.: Torsten Fritzlar, Szerk.: Daniela Assmus, Szerk.: Kerstin Bräuning, Szerk.: Ana Kuzle, Szerk.: Benjamin Rott Problem Solving in Mathematics Education: proceedings of the 2015 Joint Conference of ProMath and the GDM Working Group on Problem Solving. Münster: WTM Verlag, 2016. pp. 11-22.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: angol
2014

Ambrus András, Barczi-Veres Krisztina: Opening problems is one step forward to reach more students, JOURNAL OF MATHEMATICAL SCIENCES (US) 1: pp. 37-45.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2014

Ambrus András: Probleme lösen lernen – nicht nur für Begabte, In: Szerk.: Heinrich, F., Szerk.: Juskowiak, S. Mathematische Probleme lösen lernen: Vorträge auf dem gleichnamigen Symposium am 27. & 28. September 2013 an der Technischen Universität Braunschweig. Münster: WTM Verlag, 2014. pp. 111-126.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2014

Ambrus András: Teaching Mathematical Problem-Solving with the brain in mind: How can opening a closed problem help?, CEPS JOURNAL 4: (2) pp. 105-120.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2011

Ambrus András, Vásárhelyi Éva: Problem solving in teacher training and in the school. (German) (Problemlösen in der universitären Lehrerbildung und in der schulischen Allgemeinbildung in Ungarn.), In: Szerk.: Torsten Fritzlar, Szerk.: Lenni Haapasalo, Szerk.: Frank Heinrich, Szerk.: Hartmut Rehlich Konstruktionsprozesse und Mathematikunterricht: Festschrift für Prof. Dr. Bernd Zimmermann. Hildesheim: Franzbecker, 2011. pp. 13-32.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: német
2010

Ambrus András: Der Einfluss Pólyas auf den Mathematikunterricht in Ungarn, DER MATHEMATIKUNTERRICHT 56: (2) pp. 13-24.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: német
2010

Ambrus András: Zur Entwicklung mathematischer Kompetenzen beim Problemlösen, In: Szerk.: Wilfried Herget, Szerk.: Karin Richter Mathematische Kompetenzen entwickeln und erfassen: Festschrift für Werner Walsch zum 80. Geburtstag. Hildesheim: Franzbecker, 2010. pp. 25-36.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2006

Ambrus András, Berta Tünde: Zur verwendung von Quadrat-, Dreiecks-, und Würfelgitter beim Lösen mathematischer Aufgaben, MATHEMATIKINFORMATION 45: pp. 9-19.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: német
2006

András Ambrus, István Hortobágyi, Marjatta Näätänen, Riitta Liira, Maija Salmela: Why do we complicate the solution of the problem?, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 4: (2) pp. 405-415.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
15
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
16
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
0
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
0 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
11
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
3
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
0


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2343 ( 2017. II. 28. )