Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. XII. 04.
Személyes adatok
név Medgyes Péter
születési év 1945
intézmény neve
Eszterházy Károly Egyetem
Egyetemi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
PTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (oktató)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 85%
PTE Nyelvtudományi Doktori Iskola 15%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím pmedgygmail.com
telefonszám +36 1 460-4424
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1985
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 1994
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1981 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
professor emeritus
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 6.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Dávidné Soproni Zsuzsanna PhD 2014  NDI2-ELTE
(50%) Eszenyi Réka PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Lázár Ildikó PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Sárvári Judit PhD 2006  NDI2-ELTE

  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A tanári attitűdök, főként az anyanyelvi és nem-anyanyelvi tanárok közötti különbségek, a hazai nyelvoktatás nyelvpolitikai kérdései, kurrikulum-fejlesztés
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2015

Árva Valéria, Medgyes Péter: Native and non-native teachers in the classroom, In: Medgyes Péter Töprengések a nyelvtanításról. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 189-205.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2015

Medgyes Péter: Mi fán terem a tudós tanár?, In: Szerk.: Károly Krisztina, Szerk.: Perjés István Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 55-60. (Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái; 1.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2014

Medgyes Péter, Nikolov Marianne: Research in foreign language education in Hungary (2006-2012), LANGUAGE TEACHING 47: (4) pp. 504-537.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: angol
DOI 
2014

Medgyes Péter: The native/nonnative conundrum revisited, In: Szerk.: József Horváth, Szerk.: Péter Medgyes Studies in Honour of Marianne Nikolov. Pécs: Lingua Franca Csoport, 2014. pp. 176-185.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2014

Medgyes Péter: Derűre ború, In: Szerk.: Frank Tibor, Szerk.: Károly Krisztina Az angol tudománya: 125 éves az egyetemi angol szak. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 43-50.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2012

Medgyes P: "Valakinek itt is kell tanítania", MODERN NYELVOKTATÁS 18: (1-2) pp. 75-82.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2011

Medgyes Péter : Aranykor, Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 159 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
2010

Medgyes P, Nikolov M: Curriculum development in foreign language education: The interface between political and professional decisions, In: Szerk.: Kaplan RB The Oxford handbook of applied linguistics. New York: Oxford University Press, 2010. pp. 263-274.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2005

Medgyes P: World – language: Foreign language policy in Hungary, In: Szerk.: Bruthiaux P, Szerk.: Atkinson D., Szerk.: Eggington W.G., Szerk.: Grabe W., Szerk.: Ramanathan V. Directions in applied linguistics: Essays in honor of Robert B. Kaplan. Clevedon: Multilingual Matters Ltd., 2005. pp. 264-278.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
1994

Medgyes P : The non-native teacher, Houndmills: MacMillan Press Ltd., 134 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:17 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
96
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
132
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
6
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
48 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
42
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
16
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
147


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2343 ( 2017. II. 28. )