Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. IX. 13.
Személyes adatok
Fischerné Dárdai Ágnes
név Fischerné Dárdai Ágnes
születési év 1954
intézmény neve
doktori iskola
PTE Interdiszciplináris Doktori Iskola (témakiíró)
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása PTE Interdiszciplináris Doktori Iskola 1%
PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola 94%
PTE OTNDI Doktori Iskola Tanácsa 5%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pécsi Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2015. XII. 11.)
Elérhetőségek
drótpostacím dardailib.pte.hu
telefonszám +36 72 501-600
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem,
Jelenlegi munkahelyek
1994 - Pécsi Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 11.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 5.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Molnár-Kovács Zsófia PhD 2016  OTNDI
(50%) Pálmai Judit PhD 2016  OTNDI
Köves Gabriella PhD 2013  OTNDI
(50%) Harjánné Brantmüller Éva PhD 2011  OTNDI
Kaposi József PhD 2010  OTNDI
(50%) Jenei Teréz PhD 2009  OTNDI

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Gönczöl Enikő (PhD) 2015/08  OTNDI
Jakab György (PhD) 2015/08  OTNDI
Gyovai Ágnes (PhD) 2015/08  OTNDI
(50%) Lendvai Tamás (PhD) 2016/01  OTNDI
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Márhoffer Nikolett (PhD) (2017/01)  OTNDI
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület tankönyvelmélet, tankönyvtörténet, összehasonlító tankönyvelemzés, digitális taneszközök vizsgálata a történelmi tanulás sajátosságainak vizsgálata, történelemtankönyvek komparatív vizsgálata
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
történelemtudományok
Közlemények
2015

Dárdai Ágnes, Katona András: Az első világháború a szomszédos országok és hazánk történelemtankönyveiben, In: Szerk.: Peregi Tamás Az első világháború a szomszédos országok és hazánk történelemtankönyveiben. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 140-190.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2014

Fischerné Dárdai Ágnes: Az Egyetemi Könyvtár mint az egyetemtörténeti kutatások műhelye, PER ASPERA AD ASTRA: A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM MŰVELŐDÉS- ÉS EGYETEMTÖRTÉNETI KÖZLEMÉNYEI 1: (1) pp. 68-81.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2013

Ágnes Fischer-Dárdai: Geschichtslehrerbildung im Bologna-System in Ungarn, In: Szerk.: Susanne Popp, Szerk.: Michael Sauer, Szerk.: Bettina Alavi, Szerk.: Marko Demantowsky, Szerk.: Alfons Kenkmann (Hg ) Zur Professionalisierung von Geschichtslehrerinnen und Geschichtslehrern: Nationale and internationale Perspektiven. Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht, 2013. pp. 387-398.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2011

Fischerné Dárdai Ágnes: The Teaching of History in Hungary at the Beginning of the 21st Century. Position and perspectives, In: Szerk.: Elisabeth Erdmann, Szerk.: Wolfgang Hasberg Facing - Mapping - Bridging Diversity: Foundation of a European Discourse on History Education Part 1. Schwalbach: Wochenschau Verlag, 2011. pp. 371-401.
1
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2011

Fischerné Dárdai Ágnes: Szolgáltatásintegráció a Tudásközpontban, TUDOMÁNYOS ÉS MŰSZAKI TÁJÉKOZTATÁS 58: (4) pp. 131-147.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2006

Fischerné Dárdai Ágnes : Történelmi megismerés - Történelmi gondolkodás I., Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara és a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának Kiadványa, 197 p. (A Történelemtanári Továbbképzés Kiskönyvtára) XLI
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
URL 
2006

Fischerné Dárdai Ágnes : Történelmi megismerés - Történelmi gondolkodás II., Budapest: Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara és a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának Kiadványa, 205 p. (A Történelemtanári Továbbképzés Kiskönyvtára) XLII
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: magyar
URL 
2002

Fischerné Dárdai Ágnes : A tankönyvkutatás alapjai, Budapest: Dialóg Campus Kiadó, 156 p. (Dialóg Campus Szakkönyvek. Pedagógia)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 65
nyelv: magyar
2002

Fischerné Dárdai Ágnes: Történelemdidaktika és kontroverzív történelemtanítás, In: Szerk.: Nagy Péter Tibor, Szerk.: Vargyai Gyula Történelem - tanítás - módszertan : Emlékkötet Szabolcs Ottó 75. születésnapjára. Budapest: OPKM, 2002. pp. 34-43.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
URL 
2000

Fischerné Dárdai Ágnes: Az összehasonlító tankönyvkutatás nemzetközi tapasztalatai, EDUCATIO 9: (3) pp. 498-508.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 11
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:130 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
94
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
109
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
46 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
20
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
1
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
387
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Külföldi ösztöndíj/kapcsolat: Nemz.Tankönyvkutató Int., (1998, 1999, 2000, 2010, 2014). Vendégoktatói tev.: Nürnberg/Erlangen (1996), Braunschweig TU (1999, 2000), Feldkirch (1999, 2000, 2002) Tudományos társasági tagság: Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozat, International Society for History Didactics, MTA PAB Ped.Biz elnöke és Nev.tört.Biz tagja;. Szerk.biz. tagság: Mitteilungen. Information. Communications, Könyv és Nevelés; Folyóirat alapítás:Történelemtanítás, Per Aspera ad Astra;

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )