Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. IX. 05.
Személyes adatok
Halász Gábor
név Halász Gábor
születési év 1952
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa (elnök)
(tudományági) Habilitációs Bizottság
(tudományági) Doktori Tanács
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola
(tudományági) Habilitációs Bizottság
(tudományági) Doktori Tanács
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 80%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 5%
ELTE PDI1-ELTE (tudományági) Habilitációs Bizottság 5%
ELTE PDI1-ELTE (tudományági) Doktori Tanács 5%
ELTE NDI2-ELTE Doktori Iskola Tanácsa (elnök) 5%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2014. XII. 12.)
Elérhetőségek
drótpostacím halasz.gaborppk.elte.hu
telefonszám +36 1 461-4500
mobiltelefon száma +36 30 411-6640
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2003
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2007
fokozat tudományága nevelés- és sporttudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2007 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
1990 - Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (további intézmény)
tudományos tanácsadó
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 10.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Stéger Csilla PhD 2012  NDI2-ELTE
(50%) Szőke Andrea PhD 2009  NDI2-ELTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Banai Angéla PhD (2016/08)  NDI2-ELTE
(50%) Szlamka Erzsébet Anna PhD (2018/03)  NDI2-ELTE
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Muth-Fazekas Ágnes (PhD) 2013/08  NDI2-ELTE
Arató Gergely (PhD) 2012/08  NDI2-ELTE
Kerekes Gábor (PhD) 2015/08  NDI2-ELTE
Pálvölgyi Krisztián (PhD) 2015/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Velkey Kristóf Gábor (PhD) (2018/08)  NDI2-ELTE
Horváth László (PhD) (2017/08)  NDI2-ELTE
Prekopa Dóra (PhD) (2017/01)  NDI2-ELTE
hiányos adatú hallgatói:
Banai Angéla PhD ()  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáspolitika, oktatásirányítás és oktatásmenedzsment, oktatási rendszerek elmélete, nemzetközi összehasonlító elemzések, európai integráció és oktatás, felsőoktatás-kutatás
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2016

Halász Gábor : Evaluation of Education at the European Level, Luxembourg: European Parliament (EP), 67 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2015

Halász Gábor: Education and Social Transformation in Central and Eastern Europe, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 50: (3) pp. 350-371.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
DOI 
2012

Halász Gábor : Az oktatás az Európai Unióban: Tanulás és együttműködés, Budapest: Új Mandátum Kiadó, 376 p. (Oktatás és társadalom; 11.)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2011

Halász Gábor, Alain Michel: Key Competences in Europe: interpretation, policy formulation and implementation, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 46: (3) pp. 289-306.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 86
nyelv: angol
DOI 
2011

Halász Gábor: Coping with Complexity and Instability in the UK Vocational Training System, EUROPEAN JOURNAL OF EDUCATION 46: (4) pp. 581-591.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
DOI 
2008

Andrew Hargreaves, Beatriz Pont, Gábor Halász: The Finnish approach to system leadership, In: Szerk.: Beatriz Pont, Szerk.: Deborah Nusche, Szerk.: David Hopkins Improving School Leadership (Vol. 2). Paris: OECD, 2008. pp. 69-110.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 45
nyelv: angol
DOI 
2007

Halász Gábor: From deconstruction to systemic reform: educational transformation in Hungary, ORBIS SCHOLAE 1: (2) pp. 45-79.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2003

Halász Gábor: Educational change and social transition in Hungary, In: Szerk.: Anchan J P, Szerk.: Fullan M Change forces in Post-Communist Eastern Europe. London: Routledge, 2003. pp. 55-73.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2001

Halász Gábor : Az oktatási rendszer, Budapest: Műszaki Könyvkiadó Kft., 216 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 46
nyelv: magyar
URL 
1984

Halász Gábor: Az oktatáspolitika szerkezete a hatvanas-hetvenes években : oktatásügyi csoportharcok, MEDVETÁNC 4: (2-3) pp. 73-95.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 15
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:258 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
194
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
247
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
28
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
94 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
29
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
18
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
785

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )