Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. VII. 22.
Személyes adatok
név Holló Dorottya
születési év 1960
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím hollodelte.hu
telefonszám +36 1 485-5200/4399
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1992
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1992
fokozat tudományága nyelvtudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1988 - ELTE Angol Nyelvpedagógia Tanszék (további intézmény)
1988 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5.5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 4.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Furka Ildikó PhD 2014  NDI2-ELTE
Bereczky Klára PhD 2013  NDI2-ELTE
Árva Valéria PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Eszenyi Réka PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Lázár Ildikó PhD 2007  NDI2-ELTE
(50%) Sárvári Judit PhD 2006  NDI2-ELTE

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Llanes Sanchez Juliana Patricia (PhD) (2017/08)  NDI2-ELTE
hiányos adatú hallgatói:
Thurmer Andrea PhD (2016/08)  
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület A kultúra szerepe a nyelvoktatásban, Interkulturális kommunikáció, Nyelvoktatási és tanárképzési programok elemzése, Toleranciára nevelés az idegennyelvszakos egyetemi képzésben
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2015

Holló Dorottya: Cultural dimensions in personal narratives - justifying cultural content in English language teaching, In: Szerk.: Holló Dorottya, Szerk.: Károly Krisztina Inspirations in foreign language teaching: Studies in applied linguistics, language pedagogy and language teaching. Boston; London: Pearson Education Limited, 2015. pp. 271-298.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2015

Holló Dorottya: A különbségek megértése: kulturális dimenziók megismertetése az idegennyelv-órákon, MODERN NYELVOKTATÁS 21: (1) pp. 3-17.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2014

Holló Dorottya: Cultural Dimensions and Foreign Language Teaching, In: Szerk.: József Horváth, Szerk.: Péter Medgyes Studies in Honour of Marianne Nikolov. Pécs: Lingua Franca Csoport, 2014. pp. 133-148.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2013

Holló Dorottya: A toleranciára és társadalmi érzékenységre nevelés lehetőségei az idegennyelv-szakos bölcsész- és tanárképzésben, MODERN NYELVOKTATÁS 19: (3) pp. 25-38.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2013

Holló Dorottya: Toleranciára nevelés az angol és amerikanisztika szakos bölcsész- és tanárképzésben, In: Szerk.: Frank Tibor, Szerk.: Károly Krisztina 125 éves az angol szak. Budapest: ELTE - Eötvös Kiadó, 2013. pp. 305-313.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2012

Holló Dorottya: Kutatás-Módszer-Tan – elmélet és gyakorlat a nyelvpedagógiában, In: Szerk.: Németh András A Neveléstudományi Doktori Iskola programjai: Tudományos arculat, kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2012. pp. 188-197.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2012

Dorottya Holló: Tolerance education and Australian Studies at the School of English and American Studies at Eötvös Loránd University, Budapest, TOPOS: JOURNAL OF SPACE AND HUMANITIES (PANNON EGYETEM) 1: (1) pp. 61-74.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2011

Holló Dorottya: A jó csoport – csoportdinamika a nyelvórán, In: Szerk.: Csizér Kata, Szerk.: Holló Dorottya, Szerk.: Károly Krisztina Dinamikus csoport, dinamikus tanulás: A csoportdinamikai folyamatok szerepe a nyelvtanulásban. Budapest: Tinta Könyvkiadó, 2011. pp. 239-280. (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához; 122.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2009

Dorottya Holló, Nóra Németh: Ten years on, WORKING PAPERS IN LANGUAGE PEDAGOGY 3: pp. 114-139.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2008

Holló Dorottya : Értsünk szót! Kultúra, nyelvtanítás, nyelvhasználat, Budapest: Akadémiai Kiadó, 263 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
15
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
19
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
1
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
3 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
12
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
- A Nyelvpedagógiai Doktori Program tanulmányi vezetője 2000-2003 és 2005-től folyamatosan. - A WOrking PApers in Language Pedagogy (WoPaLP) c. angol nyelvű, lektorált, online tanulmánykötet-sorozat társszerkesztője Károly Krisztinával. http://langped.elte.hu/Wopalpindex.htm). A lap elsősorban a Nyelvpedagógiai Doktori Program hallgatóinak és oktatóinak kínál publikációs lehetőséget, de várjuk más kutatók cikkeit is. http://langped.elte.huWopalpindex.htm - Habilitáció (ELTE): 2009 ápr.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )