Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. XI. 23.
Személyes adatok
név Cs.Czachesz Erzsébet
születési év 1951
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
ELTE Pszichológiai Doktori Iskola (oktató)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 99%
ELTE NDI2-ELTE (tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím czacheszgmail.com
telefonszám +36 1 461-2600
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1988
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Tudományos Minősítő Bizottság
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2005
fokozat tudományága
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2010 - Szegedi Tudományegyetem
további (tudományos tanácsadó)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 10
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 6
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Gál Gyöngyi PhD 2014  NDI2-ELTE
(50%) Magyarné Fazekas Ágnes PhD 2014  NDI2-ELTE
Erdélyi Árpád PhD 2008  NDI2-ELTE
(50%) Huszár Zsuzsanna PhD 2008  NDI2-ELTE
Lesznyák Márta PhD 2008  NDI2-ELTE
Molnár Edit Katalin PhD 2003  NDI2-ELTE
Tarkó Klára PhD 2000  NDI2-ELTE

  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület interkulturális pedagógia, multikulturális nevelés, kisebbségi oktatás, kétnyelvű oktatás, kezdő olvasás, szövegértés
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2014

Gordon Győri János, Németh Sz., Cs. Czachesz E.: Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Hat fókuszcsoportos beszélgetés elemzése., In: Szerk.: Gordon Győri János Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 7-21.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2014

Gordon Győri János, Németh Szilvia, Czachesz Erzsébet: Tanárok inrekulturális nézetei és a szülőkkel való együttműködési gyakorlata., NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2: (2) pp. 39-50.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2014

Czachesz Erzsébet: A szókincs és az olvasás kapcsolata az iskoláskor előtt., KÖNYV ÉS NEVELÉS 16: (2) pp. 64-72.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2014

Czachesz Erzsébet: Az interkulturális pedagógia témái és alakulása Európában., In: Szerk: Gordon Győri János, Tanárok interkulturális nézetei és azok hatása az osztálytermi munkára: Kutatási eredmények. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 37-43.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2011

Magyarné Fazekas Ágnes, Cs. Czachesz Erzsébet: Középiskolás tanulók számítógép- és internethasználati szokásai, ISKOLAKULTÚRA 21: p. 120.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2011

J Gordon Győri J, A Boreczky, E Czachesz, A Vámos, B Dobos B, A Máthé-Tóth: Multicultural education in Hungary., In: Szerk: J. Spinthorakis, J. Lalor, W. Berg, Cultural diversity in the classroom: A European comparision. Wiesbaden: Verlag für Sozialwissenschaften, 2011. pp. 29-44.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
1999

Csapó B, Czachesz E, Liiceanu A, Lázár S: Being a Minority: Hungarian Adolescents in Transylvania, Romania, In: Szerk: Alsaker FD Szerk: Flammer A, The Adolescent Experience: European and American Adolescents in the 1990s. Mahwah; London: Lawrence Erlbaum Associates, 1999. pp. 145-164. (Research monographs in adolescence)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
1998

Cs.Czachesz E: Teachers of Reading in Hungary and in a Cross-cultural Comparison, JOURNAL OF CURRICULUM STUDIES 6: (2) pp. 231-244.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
1998

Cs.Czachesz E : Olvasás és pedagógia, Szeged: Mozaik Oktatási Stúdió, 159 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 17
nyelv: magyar
1998

Czachesz Erzsébet : Multikulturális nevelés. Szöveggyűjtemény tanító- és tanárszakos hallgatóknak, Szeged: Mozaik Kiadó, 176 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:21 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
9
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
78
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
5 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
137

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )