Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. II. 29.
Személyes adatok
név Nahalka István
születési év 1952
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
EKF Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 50%
EKF Neveléstudományi Doktori Iskola 50%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím nahalkaigmail.com
telefonszám +36 28 739-961
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1996
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2009 - Nahalka és Tsa. Bt. (további intézmény)
további (képviselő)
1982 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
további (nyugdíjas)
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 20
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 12
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Bánhalmi Árpád PhD 2016  NDI2-ELTE
Győrfyné Kukoda Andrea PhD 2015  NDI2-ELTE
Miklós Attila PhD 2013  NDI2-ELTE
Dömsödy Andrea PhD 2012  NDI2-ELTE
Mogyorósi Zsolt PhD 2011  NDI2-ELTE
Wagner Éva PhD 2009  NDI2-ELTE
Bernát László PhD 2008  NDI2-ELTE
Fűzné Kószó Mária PhD 2006  NDI2-ELTE
Kroizman, Ora PhD 2006  NDI2-ELTE
M. Tóth Géza PhD 2005  NDI2-ELTE
Soreanu, Peter PhD 2005  NDI2-ELTE
Ora, Landa PhD 2004  NDI2-ELTE
Varga Attila PhD 2004  NDI2-ELTE
Ben-Yakov, Shoshana PhD 2003  NDI2-ELTE

jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Sarlós Erzsébet (PhD) (2018/08)  EKF NDI
Temesi-Ferenczi Kinga Orsolya (PhD) (2018/08)  NDI2-ELTE
Fenyődi Andrea (p) (PhD) (2017/08)  EKF NDI
Dancs Gábor Ernő (PhD) (2017/01)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Tanuláselméletek, konstruktivizmus. Természettudományos nevelés, tantervi kérdések. Iskolai esélyegyenlőtlenségek, komprehenzív iskola, roma gyerekek nevelése.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2015

Nahalka István: Tanulói teljesítménymérések alkalmazhatósága a neveléstudományban, In: Szerk.: Széll K Mit mér a műszer?: a tanulói teljesítménymérések alkalmazhatóságáról. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), 2015. pp. 23-36. (Tények és Érvek)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2014

Nahalka István: A természettudományos nevelés pedagógiai háttere, In: Szerk.: Radnóti Katalin A természettudomány tanítása: Szakmódszertani kézikönyv és tankönyv. Szeged: Mozaik Kiadó, 2014. pp. 22-69.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2014

Nahalka István, Zempléni András: Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére?, In: Szerk.: Oktatási Hivatal Hatások és különbségek: Másodelemzések a hazai és nemzetközi tanulói képességmérések eredményei alapján. Budapest: Oktatási Hivatal, 2014. pp. 91-166.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2013

Nahalka István: Konstruktivizmus és nevelés, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 2013: (4) pp. 34-44.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2013

Nahalka István: A természettudományos nevelés helyzete Magyarországon a kerettantervek írása idején, TANÍ-TANI ONLINE: NYITOTT PEDAGÓGIAI BLOG 3: Paper 2013. feb. 03. - 00:23. p.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2009

Nahalka István: A roma gyerekek kognitív fejlődése, In: Szerk.: Boreczky Ágnes Cigányokról - másképpen: tanulmányok az emlékezetről, a családi szocializációról és a gyerekek kognitív fejlődéséről]. Budapest: Gondolat Kiadó, 2009. pp. 185-238.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2009

Nahalka István: A tanulás tudománya., PEDAGÓGUSKÉPZÉS 2010: (2-3) pp. 37-59.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2006

Nahalka István: A közoktatás tartalmi szabályozása, EDUCATIO 15: (1) pp. 77-90.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2003

Nahalka István : Túl a falakon, Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 99 p. (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2003

Nahalka István: A modern tanítási gyakorlat elterjedésének akadályai, illetve lehetőségei, különös tekintettel a tanárképzésre, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 53: (3) pp. 28-38.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
54
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
60
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
3
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
23 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
0
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
0
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
62

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )