Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. VIII. 28.
Személyes adatok
Vámos Ágnes
név Vámos Ágnes
születési év 1952
intézmény neve
Testnevelési Egyetem
Egyetemi Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 99%
ELTE NDI2-ELTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2014. XII. 12.)
Elérhetőségek
drótpostacím vamos.agnesppk.elte.hu
telefonszám +36 1 461-4500/3836
mobiltelefon száma +36 30 410-8575
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím CSc
fokozat megszerzésének éve 1994
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1994 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 18
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 13
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Antalka Ágota PhD 2016  NDI2-ELTE
Trentinné Benkő Éva PhD 2013  NDI2-ELTE
Vas István PhD 2011  NDI2-ELTE
Dévény Ágnes PhD 2008  NDI2-ELTE
Szénich Alexandra PhD 2008  NDI2-ELTE
Hoffmann Orsolya PhD 2007  NDI2-ELTE
Tóth Eszter PhD 2007  NDI2-ELTE
Tóth Éva PhD 2007  NDI2-ELTE
Jármai Erzsébet PhD 2005  NDI2-ELTE
Kovács Judit PhD 2005  NDI2-ELTE

abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Aniot-Zolnay Fruzsina Lili (PhD) 2014/01  NDI2-ELTE
Nagy Enikő (PhD) 2012/08  NDI2-ELTE
Radvai Teréz (PhD) 2008/08  NDI2-ELTE
Bakróné Takács Gerda (PhD) 2012/08  NDI2-ELTE
Lencse Máté (PhD) 2014/01  NDI2-ELTE
hiányos adatú hallgatói:
Misley Helga PhD (2016/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Kutatásmetodológia, Kutató tanár, akciókutatás az iskolában, Felsőoktatás-pedagógia. Kétnyelvű és nemzetiségi oktatás.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2016

Ágnes Vámos: BILINGUAL EDUCATION AND LANGUAGE-OF-EDUCATION POLICY IN HUNGARY IN THE 20TH CENTURY, HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE XI: (1) pp. 135-152.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2014

Ágnes Vámos: Action research and reflections on science, In: Szerk.: Ágnes Vámos, Szerk.: Sándor Lénárd Training programme and organisation in the Bologna process of Hungarian higher education: The BaBe project. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2014. pp. 159-173.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2013

Vámos Ágnes: A gyakorlat kutatása a neveléstudományban - az akciókutatás, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 1: (2) pp. 23-42.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 12
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2013

Vámos Ágnes: The Hungarian-Chinese Bilingual School: Its Characteristics & Students Fluctuation, PEDACTA 3: (1) pp. 1-16.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2011

Vámos Ágnes : A tanulási eredmények alkalmazása a felsőoktatási intézményekben 2., Budapest: Tempus Közalapítvány, 89 p. (Bologna füzetek; 6.)
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 14
nyelv: magyar
URL 
2008

Vámos Ágnes : A kétnyelvű oktatás tannyelv-politikai problématörténete és jelenkora, Budapest: Tankönyvkiadó, 305 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: magyar
2003

Vámos Ágnes : Metafora a pedagógiában, Budapest: Gondolat Kiadó, 109 p. (Oktatás-módszertani kiskönyvtár)
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 61
nyelv: magyar
2001

Vámos Ágnes: A pedagógusok értékelésfogalmának elemzése metaforahálóval, In: Falus Iván, Golnhofer Erzsébet, Kotschy Beáta, Lénárd Sándor, Nahalka István, Petriné Feyér Judit, Réthy Endréné, Szivák Judit, Vámos Ágnes Szerk.: Golnhofer Erzsébet, Szerk.: Nahalka István A pedagógusok pedagógiája. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2001. pp. 283-307.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 29
nyelv: magyar
2001

Vámos Ágnes: A metafora felhasználása pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában, MAGYAR PEDAGÓGIA 1. szám: pp. 85-106.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 35
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
1998

Vámos Ágnes : Magyarország tannyelvi atlasza, Budapest: Keraban Kiadó, 584 p.
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 38
nyelv: Angol; magyar; német
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:213 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
83
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
127
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
9
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
26 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
12
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
7
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
511

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )