Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2017. III. 10.
Személyes adatok
Dombi Alice
név Dombi Alice
születési év 1952
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím dalicejgypk.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 546-340
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1989
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2013
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 1
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Maródi Ágnes (PhD) 2016/01  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Hegedűs Szilvia (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület 19. századi iskolatörténet, eszmetörténet, pedagógus szerepek változása, tankönyvtörténet, különös tekintettel az ABC-s és olvasókönyvek, pedagógiai tankönyvek történetére.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2016

Alice Dombi Fáyné, Krisztina Kovács, Mária Adrienn Dombi : History of Pedagogical Profession in the 19th Century, Nitra: Univerzita Konstantina Filozofa v Nitre, 155 p.
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: angol
2015

Dombi Alice: Reflektivitás mint az értelmezés és kritikai recepció kerete, In: Szerk.: Baska Gabrella, Szerk.: Hegedűs Judit Égi iskolák, földi műhelyek: Tanulmányok a 65 éves Németh András tiszteletére. Budapest: ELTE PPK, 2015. pp. 309-319.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: magyar
2015

Dombi Mária, Dombi Alice: Nevelői szerepstruktúra-változás a történeti forráskutatás tükrében, In: Szerk.: Torgyik Judit Százarcú pedagógia. Komárno: International Research Institute, 2015. pp. 215-225.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Dombi Alice : Zsinórmérték és útmutatás, Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 135 p.
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2014

Dombi Alice: A pedagógiai professzió történeti narratívái, In: Szerk.: Dombi Alice, Szerk.: Dombi Mária Pedagogikum és kommunikáció: Comprehensive pedagogy and communication. Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 2014. pp. 263-279.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: Magyar és angol
2014

Dombi Alice, Kovács Krisztina: The cultural memory as the frame for the history of pedagogical profession., In: Szerk.: György Juhász, Szerk.: Kinga Horváth, Szerk.: Strédl Terézia, Szerk.: Zuzana Árki Oktatás és tudomány a XXI. század elején = Vzdelávanie a veda na začiatku na XXI. storočia: Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Univerzity J. Selyeho: Sekcie pedagogických vied. - 2014. Komárno: Selye János Egyetem, 2014. pp. 78-88. (A Selye János Egyetem Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötetei; 7.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2013

Fáyné Dombi Alice: Programadó nevelők a 19. században: Peres Sándor, In: Szerk.: Kurucz Rózsa Hidak és párhuzamok a 175 éves közép-európai és magyarországi óvóképzés történetében: konferencia. Szekszárd: Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Kar, 2013. pp. 69-79.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
2012

Dombi Alice: Padagogische Rezeptionsgesichte im 19. Jahrhundert, In: Szerk.: Nagy Melinda A Selye János Egyetem 2012-es "Művelődés - Identitás- Egészség" Nemzetközi Tudományos Konferenciájának Tanulmánykötete: Vzdelávanie - Identita - Zdravie. Komárom: Selye János Egyetem, 2012. pp. 619-627.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2012

Dombi Alice : Primus inter pares: Pedagógiai professzió és programadó nevelők a 19. században, Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 189 p.
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
2012

Dombi Alice: A tanító-tanítvány viszony és a narratív tartalomelemzés, In: Szerk.: Karikó Sándor Középpontban a pedagógus: Régi értékek - új kihívások. Budapest: Áron Kiadó, 2012. pp. 79-89.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:16 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
214
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
304
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
7
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
116 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
35
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
7
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
353


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2343 ( 2017. II. 28. )