Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. V. 10.
Személyes adatok
Dombi Alice
név Dombi Alice
születési év 1952
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
SzTE 
Bölcsészettudományi Doktori Tanács
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím dalicejgypk.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 546-340
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1989
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2013
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pécsi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1976 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 1
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 0
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
abszolutóriumot szerzett, de nincs folyamatban doktori cselekmény és nincs fokozat:
Maródi Ágnes (PhD) 2016/01  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület 19. századi iskolatörténet, eszmetörténet, pedagógus szerepek változása, tankönyvtörténet, különös tekintettel az ABC-s és olvasókönyvek, pedagógiai tankönyvek történetére.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2015

Dombi Mária, Dombi Alice: Nevelői szerepstruktúra-változás a történeti forráskutatás tükrében, In: Szerk.: Torgyik Judit Százarcú pedagógia. Komárno: International Research Institute, 2015. pp. 215-225.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Dombi Alice : Zsinórmérték és útmutatás, Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 135 p.
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2012

Dombi Alice : Primus inter pares, Szeged: Universitas Szeged Kiadó, 189 p.
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: magyar
2012

Dombi Alice: A tanító-tanítvány viszony és a narratív tartalomelemzés, In: Szerk.: Karikó Sándor Középpontban a pedagógus: Régi értékek - új kihívások. Budapest: Áron Kiadó, 2012. pp. 79-89.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: magyar
2011

Dombi Alice: Tanítókép - gyermekkép a XIX. században, In: Szerk.: Nagy Melinda A tudomány és az oktatás a tudásközpontú társadalom szolgálatában = Zborník III. Medzinárodnej vedeckej konferencie: „Veda a vzdelávanie na podporu vzdelanostnej spoločnosti“: A Selye János Egyetem III. Nemzetközi Tudományos Konferenciájának tanulmánykötete. Komárom: Selye János Egyetem, 2011. pp. 303-309.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2011

Dombi Alice: Rolle der Forschungen in erziehungshistorischen Quellen in der Fachrichtung Kleinkindererziehung an der Universitat Szeged, In: Szerk.: Petlák E Strategic Importance of Innovations in Educational Theory and Praxis. Nitra: Nitra University, 2011. pp. 310-315.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: német
2008

Dombi Alice: A neveléstörténet-írás mint a kulturális emlékezet forrása, In: Szerk.: Pukánszky B A neveléstörténet-írás új útjai: A 2007. október 4-5-én Egerben rendezett neveléstörténeti szimpózium előadásai. Budapest: Gondolat Kiadó, 2008. pp. 232-242.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 4
nyelv: magyar
2002

Fáyné Dombi Alice: Gyermekkép-értelmezések a XIX-XX. század fordulóján, ISKOLAKULTÚRA 3: pp. 39-47.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
2000

Dombi Alice, Pukánszky Béla: Pósa Lajos, a magyar gyermekvilág ábrázolója és "Az Én Újságom", In: Szerk.: Dombi Alice, Szerk.: Oláh János Pedagógiai célkitűzések a XIX. század magyar pedagógiájában. Gyula: APC-Stúdió, 2000. pp. 82-95. (A XIX. század jelesei, ISSN 1587-5016 ; 4.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 16
nyelv: magyar
1997

Fáyné Dombi Alice : Egy gyakorlatközpontú pedagógus: Fáy András, Gyula: APC-Stúdió, 95 p. (A XIX. század jelesei) I
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:57 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
214
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
304
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
7
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
116 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
35
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
7
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
353

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )