Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. XI. 24.
Személyes adatok
Nikolov Marianne
név Nikolov Marianne
születési év 1954
intézmény neve
Pécsi Tudományegyetem
Egyetemi Doktori Tanács
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (oktató)
PTE Nyelvtudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa (elnök)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témakiíró)
(tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag)
PTE 
Bölcsészettudományi Kari Doktori Tanács
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 1%
PTE Nyelvtudományi Doktori Iskola 90%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 5%
PTE NDI-PTE Doktori Iskola Tanácsa (elnök) 1%
PTE  Bölcsészettudományi Kari Doktori Tanács 1%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság (teljes jogú külső tag) 1%
PTE Egyetemi Doktori Tanács 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Pécsi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím nikolov.mariannepte.hu
telefonszám +36 72 314-714
saját honlap
saját honlap (angol)
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 1995
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2005
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
1979 - Pécsi Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 24
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 21
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Menyhei Zsófia PhD 2016  NDI-PTE
(50%) Hild Gabriella PhD 2015  NDI-PTE
(50%) Öveges Enikő PhD 2014  NDI-PTE
Dombi Judit PhD 2013  NDI-PTE
Sebestyénné Kereszthidi Ágnes PhD 2012  NDI-PTE
Barócsiné Kirilova Sztefka PhD 2009  NDI2-ELTE
Heitzmann Judit PhD 2009  NDI2-ELTE
Bukta Katalin PhD 2008  NDI-PTE
Edwards Melinda PhD 2008  NDI2-ELTE
Fodor Mónika PhD 2008  NDI-PTE
Lugossy Réka PhD 2008  NDI-PTE
Szabó Péter Ákos PhD 2008  NDI2-ELTE
Loch Ágnes PhD 2006  NDI2-ELTE
Kiszely Zoltán PhD 2005  NDI-PTE
Kiss Csilla PhD 2004  NDI-PTE
Ottó István PhD 2001  NDI2-ELTE
Szabó Gábor PhD 2001  NDI-PTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Hódi Ágnes PhD (2019/05)  NTDI-SZTE
Lőcsey Gabriella PhD (2018/06)  NDI-PTE
Patho Ildikó PhD (2017/01)  NDI-PTE
Thékes István PhD (2016/12)  NTDI-SZTE
Turányi Zsófia PhD (2017/08)  NDI-PTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Hetesi Sándor Zoltán (PhD) (2019/08)  NDI-PTE
Kremzer Viola (PhD) (2019/08)  NDI-PTE
Williams Thomas (PhD) (2018/08)  NDI-PTE
Barabás Mariann Tünde (PhD) (2017/08)  NDI-PTE
Fekete Adrienn (PhD) (2017/08)  NDI-PTE
(50%) Lukácsi-Berkovics Ildikó (PhD) (2017/08)  NDI-PTE
(50%) Marthy Annamária (PhD) (2017/08)  NDI-PTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Alkalmazott nyelvészet, nyelvpedagógia. Idegen nyelvek tanulása, tanítása, nyelvtudás mérése és értékelése, osztálytermi kutatások, egyéni különbségek, életkor és nyelvtanulás, nyelvpolitika.
jelenlegi kutatásainak tudományága nyelvtudományok
neveléstudományok
Közlemények
2016

Nikolov Marianne: Trends, issues, and challenges in assessing young language learners, In: Szerk.: Nikolov Marianne Assessing Young Learners of English: Global and Local Perspectives. New York: Springer (New York), 2016. pp. 1-18. (Educational Linguistics; 25.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2016

Nikolov Marianne: A framework for young EFL learners’ diagnostic assessment:, In: Szerk.: Nikolov Marianne Assessing Young Learners of English: Global and Local Perspectives. New York: Springer (New York), 2016. pp. 65-92. (Educational Linguistics; 25.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
DOI 
2015

Nikolov Marianne, Szabó Gábor: A study on Hungarian 6th and 8th graders’ proficiency in English and German at dual-language schools, In: Szerk.: Holló Dorottya, Szerk.: Károly Krisztina Inspirations in foreign language teaching: studies in language pedagogy and applied linguistics. In honour of Péter Medgyes. Boston; London: Pearson Education Limited, 2015. pp. 184-206.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2014

Medgyes Péter, Nikolov Marianne: Research in foreign language education in Hungary (2006-2012), LANGUAGE TEACHING 47: (4) pp. 504-537.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 3
nyelv: angol
DOI 
2013

Marianne Nikolov, Gábor Szabó: Developing diagnostic tests for young learners of EFL in grades 1 to 6, In: Szerk.: Evelina D Galaczi, Szerk.: Cyril J Weir Exploring Language Frameworks. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. pp. 345-361.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: angol
2011

Nikolov Marianne, Mihaljevic Djugonovic: All shades of every color, ANNUAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS 31: pp. 95-119.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 46
nyelv: angol
DOI 
2010

Nikolov M, Csapó B: The relationship between reading skills in early English as a foreign language and Hungarian as a first language, INTERNATIONAL JOURNAL OF BILINGUALISM 14: (3) pp. 315-329.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 15
nyelv: angol
DOI 
2009

Csapó B, Nikolov M: The cognitive contribution to the development of proficiency in a foreign language, LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 19: (2) pp. 209-218.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 19
nyelv: angol
DOI 
2006

Nikolov M, Mihaljevic-Djigunovic J: Recent research on age, second language acquisition, and early foreign language learning, ANNUAL REVIEW OF APPLIED LINGUISTICS 26: pp. 234-260.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 116
nyelv: angol
DOI 
1999

Nikolov M: „Why do you learn English?” “Because the teacher is short.” A study of Hungarian children’s foreign language learning motivation, LANGUAGE TEACHING RESEARCH 3: (1) pp. 33-56.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 158
nyelv: angol
DOI 
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:364 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
123
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
163
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
5
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
41 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
53
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
31
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
1223
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
Az utóbbi években számos hazai és nemzetközi kutatási projekt vezetője voltam. A 2010/2011-es tanévben kutatói ösztöndíjas voltam a Center for Advanced Study in the Behavioral Sciences at Stanford University-n Kaliforniában. 2013 nyarától a Nyelvtudományi Doktori Iskola vezetőjeként dolgozom.

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )