Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. IX. 01.
Személyes adatok
Korom Erzsébet
név Korom Erzsébet
születési év 1969
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 99%
SzTE NTDI-SZTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím koromedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 544-000/3287
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
Jelenlegi munkahelyek
1998 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 4
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Fűz Nóra PhD (2019/05)  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Hégető Katalin (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Kósa Maja (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Orosz Gábor (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Veres Gábor (PhD) (2020/08)  NTDI-SZTE
Szabó Zsófia Gabriella (PhD) (2018/08)  NTDI-SZTE
Bús Enikő (PhD) (2017/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáselmélet, természettudományos nevelés: a tartalmi tudás szerveződése, fogalmi fejlődés, fogalmi váltás, megértési problémák, tévképzetek, a megértést segítő tanítási módszerek
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2012

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné: Természettudományos ismeretek megértését segítő program az 5−6. évfolyamon, ISKOLAKULTÚRA 22: (2) pp. 3-16.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2012

B Németh Mária, Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné: A természettudományos tudás nemzetközi és hazai vizsgálata, In: Csapó Benő (szerk.) Mérlegen a magyar iskola. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 131-190.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2012

Mária B. Németh, Erzsébet Korom: Science literacy and the application of science knowledge, In: Csapó B, Szabó G (szerk.) Framework for diagnostic assessment of science. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 55-87.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
Teljes szöveg 
2012

Erzsébet Korom, Gábor Szabó: Disciplines and the curricula in science education and assessment, In: Csapó B, Szabó G (szerk.) Framework for diagnostic assessment of science. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 2012. pp. 89-145.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2012

Korom Erzsébet, Nagy Lászlóné: A fizikai és kémiai fogalmak megértését segítő oktatási módszerekalkalmazásának tapasztalatai a természetismeret tantárgy tanításában, A KÉMIA TANÍTÁSA 20: (1) pp. 3-15.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
2005

Korom E : Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás, Budapest: Műszaki Könyvkiadó, 191 p. (Tanítás és tanulás)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 36
nyelv: magyar
2000

Korom E: A fogalmi váltás elméletei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 23
nyelv: magyar
1998

Korom E: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai, In: Csapó Benő (szerk.) Az iskolai tudás. Budapest: Osiris Kiadó, 1998. pp. 139-167.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 41
nyelv: magyar
1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái, ISKOLAKULTÚRA 1997: (2) pp. 12-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
1997

Korom E: Naiv elméletek és tévképzetek megjelenése a természettudományos fogalmak tanulása során, MAGYAR PEDAGÓGIA 1: pp. 19-40.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 34
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:157 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
46
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
103
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
1
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
28 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
1
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
6
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
349

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )