Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2024. I. 02.
Személyes adatok
Korom Erzsébet
név Korom Erzsébet
intézmény neve
doktori iskola
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
(tudományági) Habilitációs Bizottság
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 98%
SzTE NTDI-SZTE Doktori Iskola Tanácsa 1%
SzTE NTDI-SZTE (tudományági) Habilitációs Bizottság 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím koromedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 62 544-000/3287
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2011
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
1998 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 4
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Orosz Gábor PhD 2023  NTDI-SZTE
Majkić Maja PhD 2022  NTDI-SZTE
Gál-Szabó Zsófia Gabriella PhD 2020  NTDI-SZTE
Bús Enikő PhD 2018  NTDI-SZTE
Fűz Nóra PhD 2018  NTDI-SZTE

témavezetettjei folyamatban lévő doktori cselekménnyel:
Veres Gábor PhD (2024/06)  NTDI-SZTE
abszolutóriumot szerzett:
Bánfi Gréta (PhD) 2023/01  NTDI-SZTE
Hégető Katalin (PhD) 2023/08  NTDI-SZTE
Purák Szandra (PhD) 2023/08  NTDI-SZTE
Wicaksono Azizul Ghofar Candra (PhD) 2023/08  NTDI-SZTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
D. Nagy Fruzsina (PhD) (2027/08)  NTDI-SZTE
Nagy Márió Tibor (PhD) (2024/08)  NTDI-SZTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Oktatáselmélet, természettudományos nevelés: a tartalmi tudás szerveződése, fogalmi fejlődés, fogalmi váltás, megértési problémák, tévképzetek, a megértést segítő tanítási módszerek
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2023

Orosz Gábor, Németh Veronika, Kovács Lajos, Somogyi Zoltán, Korom Erzsébet: Guided inquiry-based learning in secondary-school chemistry classes: a case study, CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE 24: pp. 50-70.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 22
nyelv: angol
URL 
2023

Wicaksono Azizul Ghofar Candra, Korom Erzsébet: Role of inductive reasoning, gender, learning satisfaction, and educational and career preference in predicting scientific competency in high school, THINKING SKILLS AND CREATIVITY 49: 101376
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

Wicaksono Azizul Ghofar Candra, Korom Erzsébet: Attitudes towards science in higher education: Validation of questionnaire among science teacher candidates and engineering students in Indonesia, HELIYON 9: (9) e20023
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2023

Korom Erzsébet, Nagy Márió Tibor, Majkić Maja: First-Year Teacher Education Students’ Epistemological Beliefs About Science and History: Domain-Specific Profiles and Relationships, SCIENCE AND EDUCATION: CONTRIBUTIONS FROM HISTORY, PHILOSOPHY AND SOCIOLOGY OF SCIENCE AND MATHEMATICS
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2020

Korom Erzsébet, Z. Orosz Gábor: A természettudományos nevelés fő kutatási irányzatai, MAGYAR TUDOMÁNY 181: (1) pp. 34-46.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: magyar
URL 
2005

Korom Erzsébet: Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás, Műszaki Könyvkiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 129
nyelv: magyar
2000

Korom Erzsébet: A fogalmi váltás elméletei, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 55: (2-3) pp. 179-205.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 41
nyelv: magyar
1998

Korom Erzsébet: Az iskolai tudás és a hétköznapi tapasztalat ellentmondásai, In: Csapó, Benő (szerk.) Az iskolai tudás, Osiris Kiadó (1998) pp. 139-167.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 57
nyelv: magyar
1997

Korom E, Csapó B: A természettudományos fogalmak megértésének problémái, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 1997: (2) pp. 12-20.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 34
nyelv: magyar
URL 
1997

Korom Erzsébet: Naiv elméletek és tévképzetek a természettudományos fogalmak tanulásakor, MAGYAR PEDAGÓGIA 97: (1) pp. 19-40.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 78
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:368 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
199
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
192
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
25 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
32
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
14
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
736


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )