Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2016. III. 10.
Személyes adatok
Fábián Gyöngyi
név Fábián Gyöngyi
születési év 1958
intézmény neve
doktori iskola
PE Többnyelvűségi Nyelvtudományi Doktori Iskola (oktató)
Elérhetőségek
drótpostacím kredit_kiadoyahoo.co.uk
telefonszám +36 88 622-719
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2007
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Pannon Egyetem
Jelenlegi munkahelyek
1995 - Pannon Egyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Kutatás
kutatási terület Nyelvpedagógia; integrált (nyelv)tanárszerep fogalma és szerkezeti modellje, szerep, szerepviselkedés és nézetek; nézetek és kritikai gondolkodás vizsgálata alkalmazott nyelvészeti eszközökkel.
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
nyelvtudományok
Közlemények
2017

Fábián Gyöngyi: Analytic framework of the critical classroom, In: Szerk.: Simone E Pfenninger, Szerk.: Judit Navracsics Future Research Directions for Applied Linguistics. Bristol: Multilingual Matters Ltd., 2017. pp. 172-191.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
nyelv: angol
2016

Fábián Gyöngyi: A szubjektum korlátozása a pedagógiai metaforaelemzés alkalmazása során, In: Szerk.: Tóth Péter, Szerk.: Holik Ildikó Új kutatások a neveléstudományokban 2015: Pedagógusok, tanulók, iskolák - az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2016. pp. 95-104.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2015

Fábián Gyöngyi: Non-critical thinking: What if not thinking?, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 186: pp. 699-703.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
DOI 
2015

Fábián Gyöngyi: A metaforaelemzés szubjektivitásának korlátozása pedagógiai nézetek vizsgálata során, In: Szerk.: Major Éva, Szerk.: Veszelszki Ágnes A tanárrá válás és a tanárság kutatása: A magyar nyelv és irodalom, az idegen nyelvek és a művészetek műveltségi területen. Budapest: Eötvös Loránd Tudományegyetem, 2015. pp. 233-248. (Bölcsészet- és Művészetpedagógiai Kiadványok; 11.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
nyelv: magyar
2014

Fábián Gyöngyi: A kritikai gondolkodás esélyei a tanteremben, In: Szerk.: Andl Helga, Szerk.: Molnár-Kovács Zsófia Iskola a társadalmi térben és időben 2013. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, "Oktatás és Társadalom" Neveléstudományi Doktori Iskola, 2014. pp. 159-173. (4.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2014

Fábián Gyöngyi Szerk.: Horváth H. Attila, Szerk.: Navracsics Judit, Szerk.: Révay Valéria, Szerk.: Szitár Katalin: Kritikai gondolkodás az osztályteremben, Budapest: Gondolat Kiadó, 111 p. (Universitas Pannonica; 27.) 27, Kritikai gondolkodás az osztályteremben
dokumentum típusa: Könyv/Monográfia
nyelv: magyar
2013

Fábián Gyöngyi: The application of Improved Metaphor Analysis in education research, PROCEDIA - SOCIAL AND BEHAVIORAL SCIENCES 93: pp. 1025-1029.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2011

Fábián Gyöngyi: Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 21: (12) p. 10.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
2010

Fábián Gyöngyi: A tanárok nézetrendszerének hétköznapi 'metaforái', In: Szerk.: Gecső Tamás, Szerk.: Sárdi Csilla Új módszerek az alkalmazott nyelvészeti kutatásban. Székesfehérvár; Budapest: Kodolányi János Főiskola; Tinta Könyvkiadó, 2010. pp. 105-111. (Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához; 114.)
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: magyar
2002

Fábián Gyöngyi: A nyelvtanár viselkedésének megismerhetősége a személyiség, attitűdök és szerepek összefüggésében, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Garaczi Imre Nyelvpedagógia az ezredfordulón. Veszprém: Veszprémi Humán Tudományokért Alapítvány, 2002. pp. 25-50.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 5
nyelv: magyar
a legjelentősebbnek tartott 10 közleményre kapott független hivatkozások száma:13 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
30
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
31
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
1
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
13 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
22


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 1.2343 ( 2017. II. 28. )