Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. V. 30.
Személyes adatok
Vancsó Ödön
név Vancsó Ödön
intézmény neve
doktori iskola
DE Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola (oktató)
ELTE Matematika Doktori Iskola (törzstag)
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása DE Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskola 15%
ELTE Matematika Doktori Iskola 75%
ELTE MDI2-ELTE Doktori Iskola Tanácsa 10%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
MAB minősítés
a törzstagság feltételeinek megfelel
(2019. VII. 19.)
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 372-2500/8515
mobiltelefon száma +36 70 630-6820
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2006
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Debreceni Egyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2015
fokozat tudományága matematika- és számítástudományok
fokozatot kiadó intézmény neve ELTE
Jelenlegi munkahelyek
1987 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 5
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 1
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
Kiss Anna PhD 2024  MDI2-ELTE
Szmerka Gergely PhD 2024  MDI2-ELTE
(50%) Varga Eszter PhD 2024  MDI2-ELTE
(50%) Katona Dániel PhD 2023  MDI2-ELTE
Burian Hana Virginia PhD 2022  MDI2-ELTE
Csapodi Csaba PhD 2017  MSDI-DE

abszolutóriumot szerzett:
Princz Péter János (PhD) 2023/08  MDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Tiszttartó Márkné (PhD) (2027/08)  MDI2-ELTE
Sinha Raj Kumar Victor (PhD) (2026/08)  MDI2-ELTE
(50%) Boller Balázs (PhD) (2025/08)  MDI2-ELTE
(50%) Fejes-Tóth Péter Zoltán (PhD) (2025/08)  MDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület matematika didaktika, valószínűségszámítás és statisztika tanítása, matematika filozófiája, története
jelenlegi kutatásainak tudományága matematika- és számítástudományok
Közlemények
2020

Borovcnik M., Fejes-Tóth P., Jánvári Zs., Vancsó Ö.: Experimente zur Einführung von Ideen und Denkweisen statistischer Inferenz im Gymnasium, STOCHASTIK IN DER SCHULE 40: (1) pp. 18-27.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: német
2020

Gabriella Ambrus, Johann Sjuts, Ödön Vancsó, Éva Vásárhelyi: Komplexer Mathematikunterricht, WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien
dokumentum típusa:
nyelv: Angol, Német
2020

Vancsó Ödön, Varga Eszter: Kannst du das System schlagen?, In: Gabriella, Ambrus; Johann, Sjuts; Ödön, Vancsó; Éva, Vásárhelyi (szerk.) Komplexer Mathematikunterricht, WTM Verlag für wissenschaftliche Texte und Medien (2020) pp. 367-390.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
nyelv: német
2020

Michele Artigue, Eszter Kónya, Katalin Gosztonyi, Ödön Vancsó: Report of the conference "Connecting Tamás Varga’s Legacy and Current Research in Mathematics Education" November 6-8, 2019, Budapest, Hungary, TEACHING MATHEMATICS AND COMPUTER SCIENCE 18/3 2020: pp. 5-7.
dokumentum típusa:
nyelv: angol
2018

Gabriella Ambrus, Andreas Filler, Ödön Vancsó: Functional Reasoning and working with Functions: Functions/ mappings in mathematics teaching tradition in Hungary and Germany, MATHEMATICS ENTHUSIAST 15: (3) pp. 429-454.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2018

Vancsó Ödön, Beregszászi Eliza, Burian Hana, Emese György, Stettner Eleonóra, Szitányi Judit: Complex Mathematics Education in the 21st Century, In: Hart, Eric W; Sandefur, James (szerk.) Teaching and Learning Discrete Mathematics Worldwide: Curriculum and Research, Springer International Publishing (2018) pp. 111-134.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2018

Ambrus G., Csapodi C., Vancsó Ö.: Teaching reality based tasks in Hungarian schools based on some national traditions, HISTORY OF EDUCATION AND CHILDREN’S LITERATURE 13: (1) pp. 461-477.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2017

G Ambrus, N K Rácz, Ö Vancsó: HOW HUNGARIAN TEACHERS THINK ABOUT COMBINATORICS AND ITS TEACHING, Scientific Issues of Jan Długosz University in Częstochowa, Mathematics XXII: (1) pp. 11-22.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
2013

Vancsó Ödön: Teaching Statistical Inference from Multiple Perspectives Integrating Diverging Schools of Inference, In: International, Statistical Institute (szerk.) Proceedings of the 59th World Statistics Congress of the International Statistical Institute, International Statistical Institute (2013) pp. 1108-1113.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Konferenciaközlemény
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
2009

Vancsó Ödön: Parallel discussion of classical and Bayesian ways as an introduction to statistical inference, INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION 4: (3) pp. 291-322.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 10
nyelv: angol
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:12 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
74
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
74
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
2
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
1 
külföldön megjelent, figyelembe vehető tudományos közleményei:
29
hazai kiadású, figyelembe vehető idegen nyelvű közleményei:
13
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
25
Akkreditációs szempontból jelentős egyéb információk
az ELTE TTK matematikus doktori iskola matematika-didaktikai program választott vezetője vagyok

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )