Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. XII. 02.
Személyes adatok
Csíkos Csaba
név Csíkos Csaba
intézmény neve
Szegedi Tudományegyetem
Egyetemi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag)
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
ELTE Matematika Doktori Iskola (témavezető)
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola (törzstag)
(tudományági) Habilitációs Bizottság
Doktori Iskola Tanácsa
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 12%
ELTE Matematika Doktori Iskola 13%
SzTE Neveléstudományi Doktori Iskola 74%
SzTE Egyetemi Doktori Tanács (teljes jogú külső tag) 1%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Szegedi Tudományegyetem
Elérhetőségek
drótpostacím csikoscsedpsy.u-szeged.hu
telefonszám +36 1 487-8143
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2001
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Szegedi Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím DSc
fokozat megszerzésének éve 2018
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve MTA
Jelenlegi munkahelyek
2021 - Szegedi Tudományegyetem
egyetemi tanár
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma 15
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma 9.5
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
(50%) Fakhraddin Hussein Yusuf PhD 2023  NDI2-ELTE
(50%) Fakhraddin Hussein Yusuf PhD 2023  NDI2-ELTE
Wafubwa Ruth Nanjekho PhD 2022  NTDI-SZTE
Pintér Tünde Kornélia PhD 2021  NTDI-SZTE
Vígh-Kiss Erika PhD 2021  NTDI-SZTE
(50%) Altorjay Tamás PhD 2019  NTDI-SZTE
Bacsa Éva PhD 2014  NTDI-SZTE
Dohány Gabriella PhD 2013  NTDI-SZTE
Herzog Csilla PhD 2013  NTDI-SZTE
Molitorisz Anikó PhD 2013  NTDI-SZTE
Kelemen Rita PhD 2010  NTDI-SZTE

abszolutóriumot szerzett:
Berze Gizella (PhD) 2018/08  NTDI-SZTE
Stockné Bereczki Ildikó (PhD) 2023/08  MDI2-ELTE
Turzó-Sovák Nikolett (PhD) 2023/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
Biró Fanni (PhD) (2026/08)  NTDI-SZTE
Hidayatullah Achmad (PhD) (2024/08)  NTDI-SZTE
(50%) Kiss Szilvia Piroska (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
(50%) Kovács Katalin (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
Mákné Karika Tímea (PhD) (2024/08)  MDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület metakognícióra alapozott iskolai fejlesztés; adaptív problémamegoldó stratégiák; tanulásra vonatkozó meggyőződések
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
matematika- és számítástudományok
Közlemények
2023

Hussein Yusuf Fakhraddin, Csíkos Csaba: The effect of teaching conceptual knowledge on students’ achievement, anxiety about, and attitude toward mathematics, EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION 19: (2) em2226
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2022

Csikos Csaba: Metacognitive and Non-Metacognitive Processes in Arithmetic Performance: Can There Be More than One Meta-Level?, JOURNAL OF INTELLIGENCE 10: (3) 53
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2021

Wafubwa Ruth Nanjekho, Csíkos Csaba: Formative Assessment as a Predictor of Mathematics Teachers’ Levels of Metacognitive Regulation, INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION 14: (1) pp. 983-998.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 7
nyelv: angol
URL 
2020

Csikos Csaba, Szitanyi Judit: Teachers' pedagogical content knowledge in teaching word problem solving strategies, ZDM - INTERNATIONAL JOURNAL ON MATHEMATICS EDUCATION 52: (1) pp. 165-178.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 21
nyelv: angol
URL 
2019

Csíkos Csaba, András Szilárd, Rausch Attila, Anna Shvarts: Mathematical Learning and Its Difficulties in Eastern European Countries, In: Fritz, Annemarie; Haase, Vitor Geraldi; Räsänen, Pekka (szerk.) International Handbook of Mathematical Learning Difficulties: From the Laboratory to the Classroom, Springer-Verlag (2019) pp. 145-163.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 1
nyelv: angol
URL 
2016

Csíkos Csaba: Strategies and performance in elementary students' three-digit mental addition, EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS 91: (1) pp. 123-139.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 16
nyelv: angol
URL 
2012

Csíkos Csaba, Szitányi Judit, Kelemen Rita: The effects of using drawings in developing young children’s mathematical word problem solving: A design experiment with third-grade Hungarian students, EDUCATIONAL STUDIES IN MATHEMATICS 81: (1) pp. 47-65.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 36
nyelv: angol
URL 
2007

Csíkos Cs: Metakogníció - A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája, Műszaki Könyvkiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 67
nyelv: magyar
1998

Csíkos Cs, B Németh M: A tesztekkel mérhető tudás, In: Csapó, Benő (szerk.) Az iskolai tudás, Osiris Kiadó (1998) pp. 83-114.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Könyvfejezet
független idéző közlemények száma: 18
nyelv: magyar
1997

Bajmócy Péter, Csíkos Csaba: Európai országok népszerűsége egyetemi hallgatók körében, ISKOLAKULTÚRA: PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA 7: (6-7) pp. 71-77.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 33
nyelv: magyar
URL 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:201 
Tudománymetriai adatok
Saját közlemény- és idézőlista Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
260
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
241
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
5
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
32 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
767

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )