Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Személyi adatlap
 Nyomtatási kép
Az adatok hitelességéről nyilatkozott: 2023. III. 28.
Személyes adatok
Kálmán Orsolya
név Kálmán Orsolya
intézmény neve
doktori iskola
ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola (témavezető)
doktori képzéssel kapcsolatos munkájának megoszlása ELTE Neveléstudományi Doktori Iskola 100%
adott-e már oktatóként valamely doktori iskolát működtető intézménynek akkreditációs nyilatkozatot? Eötvös Loránd Tudományegyetem
Elérhetőségek
telefonszám +36 1 461-4500/3468
saját honlap
Fokozat, cím
tudományos fokozat, cím PhD
fokozat megszerzésének éve 2009
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
tudományos fokozat, cím Habilitáció
fokozat megszerzésének éve 2021
fokozat tudományága neveléstudományok
fokozatot kiadó intézmény neve Eötvös Loránd Tudományegyetem
Jelenlegi munkahelyek
2004 - Eötvös Loránd Tudományegyetem
egyetemi oktató
Témavezetés
témavezetői tevékenysége során eddig vezetésére bízott doktoranduszok száma
ezek közül abszolutóriumot szerzettek száma
témavezetettjei közül fokozatot szereztek:
abszolutóriumot szerzett:
(50%) Eszes Fruzsina (PhD) 2023/08  NDI2-ELTE
(50%) Kardos Dorottya (PhD) 2023/08  NDI2-ELTE
(50%) Muzafarova Taisia (PhD) 2020/08  NDI2-ELTE
Sandar Myo (PhD) 2022/08  NDI2-ELTE
jelenlegi doktorandusz hallgatói az abszolutórium várható évével:
(50%) Agyare-Opoku Cindy (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
Szőllősi Tímea (PhD) (2026/08)  NDI2-ELTE
(50%) FEYISA MEBRATE BEKELE (PhD) (2024/08)  NDI2-ELTE
  Témakiírások
Kutatás
kutatási terület Felsőoktatás-pedagógia: oktatók szakmai fejlődése, tanulásközpontú megközelítés, tanulási nézetek, együttműködő tanulás, pedagógiai innovációk; tanárképzés-kutatás, tanárképzők
jelenlegi kutatásainak tudományága neveléstudományok
Közlemények
2021

Kálmán Orsolya, Eszes Fruzsina, Kardos Dorottya, Lénárd Sándor, Pálvölgyi Lajos, Szivák Judit: Arctalanság a távolléti felsőoktatásban – Oktatók és hallgatók dilemmái és kritikus eseményei a távolléti oktatás első időszakában, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ (3) pp. 43-61.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2021

Kálmán Orsolya, Eszes Fruzsina, Kardos Dorottya, Lénárd Sándor, Pálvölgyi Lajos, Szivák Judit: A partnerség lehetőségei – Oktatók és hallgatók dilemmái a távolléti felsőoktatás második időszakában, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 9: (3) pp. 62-81.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: magyar
URL 
2021

Kálmán Orsolya: Tanulásközpontú felsőoktatás, ELTE PPK; L'Harmattan Kiadó
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
nyelv: magyar
2020

Kálmán Orsolya, Tynjälä Päivi, Skaniakos Terhi: Patterns of university teachers’ approaches to teaching, professional development and perceived departmental cultures, TEACHING IN HIGHER EDUCATION 25: (5) pp. 595-614.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
URL 
2020

Gavora Peter, Vaculíková Jitka, Kalenda Jan, Kálmán Orsolya, Gombos Péter, Świgost Magdalena, Bontová Andrea: Comparing metacognitive reading strategies among university students from Poland, Hungary, Slovakia and the Czech Republic, JOURNAL OF FURTHER AND HIGHER EDUCATION 44: (7) pp. 896-910.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: angol
URL 
2019

Kálmán Orsolya: A felsőoktatás oktatóinak szakmai fejlődése: az oktatói identitás alakulása és a tanulás módjai, NEVELÉSTUDOMÁNY: OKTATÁS KUTATÁS INNOVÁCIÓ 7: (1) pp. 74-97.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
független idéző közlemények száma: 2
nyelv: magyar
URL 
2018

Kálmán Orsolya, Rapos Nóra: Teachers’ Experiences and Perceptions about Professional Development and their Innovative Practices, HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ) 8: (3) pp. 43-61.
dokumentum típusa: Folyóiratcikk/Szakcikk
nyelv: angol
URL 
2013

Kálmán Orsolya: A pedagógusjelöltek és pedagógusok nézetei – hazai kutatások nemzetközi kontextusban, In: Kotschy, Beáta (szerk.) Új utak a pedagóguskutatásban, Líceum Kiadó (2013) pp. 81-104.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 9
nyelv: magyar
2012

Honkimäki Sanna, Kálmán Orsolya: Approaches to Transition Support for First Year Students in Higher Education, In: Tynjälä, P; Stenström, M; Saarnivaara, M (szerk.) Transitions and Transformations in Learning and Education, Springer-Verlag (2012) pp. 247-270.
dokumentum típusa: Könyvrészlet/Szaktanulmány
független idéző közlemények száma: 6
nyelv: angol
URL 
2011

Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya, Mészáros György: Az adaptív-elfogadó iskola koncepciója, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI)
dokumentum típusa: Könyv/Szakkönyv
független idéző közlemények száma: 29
nyelv: magyar
Teljes szöveg 
a legjelentősebbnek tartott közleményekre kapott független hivatkozások száma:54 
Tudománymetriai adatok
Tudományos közlemény- és idézőlista mycite adattárban
a 10 válogatott közlemény közé kiválasztható közleményeinek száma:
108
összes tudományos és felsőoktatási közleményének száma:
95
kiválasztható monográfiák és szakkönyvek:
5
monográfiák és szakkönyvek száma melyben fejezetet/részt írt:
14 
összes tudományos közleményének és alkotásainak független idézettségi száma:
273

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )