Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. I. 17.
Personal data
name Krisztián Szűcs
year of birth 1975
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School of Business Administration (Supervisor)
Contact details
E-mail address szucskktk.pte.hu
phone number +36 72 501-599/23115
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2008
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree University of Pécs
Employment
2002 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
Zoltán Bittner (PhD) (2017/08)  DSBA
Research
research area marketing research segmentation of consumer markets
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2015

Bittner Zoltán, Kehl Dániel, Szűcs Krisztián: A 15-29 éves magyar fiatalok jellemzői (a tudomány iránti érdeklődés, informálódás, online magatartás, szabadidő, médiahasználat), In: Szerk.: Törőcsik Mária Tanulmányok a TÁMOP-4.2.3-12/1/KONV-2012-0016 „Tudománykommunikáció a Z generációnak” projekt keretében. Pécs: Pécsi Tudományegyetem, 2015. pp. 1-68.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
Full text 
2014

Törőcsik Mária, Szűcs Krisztián: Marketingdilemmák a fogyasztó megismerése során, In: Szerk.: Rappai Gábor, Szerk.: Schepp Zoltán Válságtól a jóllétig - a múlt tanulságai, a jelen kihívásai és a jövő útjai: tanulmánykötet az Alapító Generáció tiszteletére. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK), 2014. pp. 215-244.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2014

Törőcsik Mária, Fojtik János, Pavluska Valéria, Gyarmatiné Bányai Edit, Szűcs Krisztián, Lányi Beatrix, Schafferné Dudás Katalin, Nagy Ákos: Fogyasztói magatartásstílusok, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 207-234.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Gyulavári Tamás, Mitev Ariel, Neulinger Ágnes, Neumann-Bódi Edit, Simon Judit, Szűcs Krisztián : A marketingkutatás alapjai, Budapest: Akadémiai Kiadó, 348 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 5
language: Hungarian
2014

Hornyák Miklós, Kehl Dániel, Kruzslicz Ferenc, Szűcs Krisztián: Az életstílus-alapú szegmentáció módszertani kihívásai, MARKETING ÉS MENEDZSMENT XLVIII: (II. Különszám) pp. 69-82.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2014

Törőcsik Mária, Kehl Dániel, Szűcs Krisztián: Generációs gondolkodás – A Z és az Y generáció életstílus csoportjai, MARKETING ÉS MENEDZSMENT XLVIII: (II. különszám) pp. 3-15.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Szűcs Krisztián: Válaszadási hajlandóságot befolyásoló attitűdök, In: Szerk.: Hetesi Erzsébet, Szerk.: Révész B "Marketing megújulás": Marketing Oktatók Klubja 20. Konferenciája. Szeged: SZTE GTK, 2014. pp. 432-438.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
URL 
2011

Szűcs Krisztián: Online fogyasztói magatartás, In: Szerk.: Bányai Edit, Szerk.: Novák Péter Online üzlet és marketing. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2011. pp. 35-51. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2002

Szűcs Krisztián, Törőcsik Mária, Gergátz Ildikó: Special features of telecom industry, In: Szerk.: ESOMAR Telecommunications Marketing 2002: Gathering pace after re-positioning. Oslo: ESOMAR, 2002. p. 10. 16 p.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: English
2002

Szűcs Krisztián, Rekettye Gábor, Lányi Beatrix: Measuring satisfaction in higher education, In: Szerk.: Minoo Farhangmehr Marketing in a changing world : scope, opportunities and challenges: proceedings of the 31st EMAC Conference, May 28-31, 2002. Braga: University of Minho, 2002. pp. 1-7.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
number of independent citations: 1
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
49
number of scientific publications:
71
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
66


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2343 ( 2017. II. 28. )