Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. XI. 17.
Personal data
name Magdolna Estefánné Varga
year of birth 1950
name of institution
doctoral school
EKF Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
Contact details
E-mail address estefanektf.hu
phone number +36 36 523-467
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1999
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree Nyitrai Constantin Egyetem (to be translated)
Employment
1988 - Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
other (not specified) (főiskolai tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 0
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
Mariann Klement PhD (2018/08)  DSE-EKF
present PhD students:
Adrienn Oravecz (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
(50%) Emília Lívják (p) (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
Éva Sógor (p) (PhD) (2017/08)  DSE-EKF
Márta Nagyné Klujber (PhD) (2017/08)  DSE-EKF
  Thesis topic proposals
Research
research area Psychological development of premature children. Skill-development, learning disorders, educational under achievement, self-regulated learning. Psychological aspects of child abuse.
research field in which current research is conducted teaching
psychology
Publications
2016

Dávid Mária, Taskó Tünde Anna, Héjja-Nagy Katalin, Mester Dolli, Dorner László, Estefánné Varga Magdolna: Az önszabályozó tanulás fejlettségének összefüggései a tanulási eredményességgel és az IKT-használat gyakoriságával, MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE 71: (1) pp. 197-225.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
URL 
2015

Estefánné Varga Magdolna Szerk.: Falus Iván, Szerk.: Estefánné Varga Magdolna: A pedagógusképzők kompetenciái, Eger: EKF Líceum Kiadó, 152 p. (Módszertani Kiadványok)
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2015

Enikő Albert-Lőrincz, Ágnes Ludányi, Rita Szebeni, Magdolna Varga Estefánné : The social services system as a special form of social capital, Tirgu-Mures: Editura Arhipelag XXI, 23 p. Discourse as a form of multiculturalism in literature and communication Section: Social sciences
type of document: Book/Monography
language: English
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde Szerk.: Estefánné Varga Magdolna: Miben más?, Eger: EKF Líceum Kiadó, 115 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2014

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Hatvani Andrea, Taskó Tünde, Dorner László, Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök gyakori használatának hatása a tanulói képességekre, In: Szerk.: Bárdos Jenő, Szerk.: Kis-Tóth Lajos, Szerk.: Racsko Réka Változó életformák, régi és új tanulási környezetek. Eger: EKF Líceum Kiadó, 2014. pp. 63-76. (Új kutatások a neveléstudományokban)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Estefánné Varga Magdolna, Dávid Mária : SNI tanulók támogatása IKT-eszközökkel, Eger: EKF Líceum Kiadó, 213 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2012

ESTEFÁNNÉ VARGA MAGDOLNA, MAGYAR ISTVÁN: A mestertanárképzés gyakorlatainak hálózati támogatása, In: Szerk.: Nádasi András Agria Media 2011 Információtechnikai és Oktatástechnológiai Konferencia és Kiállítás és ICI-11 Nemzetközi Informatikai Konferencia. Eger: Líceum Kiadó, 2012. pp. 94-98.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2010

Estefánné Varga Magdolna: A gyermekbántalmazás elméleti megközelítése, In: Szerk.: Estefánné Varga Magdolna, Szerk.: Ludányi Ágnes Tanárképzés, szociális képzés, gyermekvédelem: Tanulmányok a pszichológia, a neveléstudomány és a szociálpedagógia területéről. Eger: Eszterházy Károly Főiskola, 2010. pp. 51-66.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2004

Dávid Mária, Estefánné Varga Magdolna, Taskó Tünde: Az alulteljesítés okai és kezelési lehetőségei az iskolában egy nemzetközi kutatás tükrében, ACTA ACADEMIAE PAEDAGOGICAE AGRIENSIS NOVA SERIES: SECTIO PSYCHOLOGIAE 31: pp. 97-117.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2003

ESTEFÁNNÉ VARGA Magdolna: Koraszülött gyermekek longitudinális, pszichodiagnosztikai vizsgálatának és iskolai beválásának eredményei, ALKALMAZOTT PSZICHOLÓGIA 5: (2) pp. 5-14.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
77
number of scientific publications:
129
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
0 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
12
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
6
number of independent citations to scientific publications and creative works:
15

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )