Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. X. 17.
Personal data
Erzsébet Hetesi
name Erzsébet Hetesi
year of birth 1954
name of institution
doctoral school
SzTE Doctoral School in Economics (Core member)
Council of the Doctoral School
(discipline) Habilitation Comittee
SzTE 
Társadalomtudományi Doktori Tanács (member with consultation rigths)
ME "Enterprise Theory and Practice" Doctoral School
(discipline) Doctoral Council (external member)
the share of work in the different doctoral schools. SzTE Doctoral School in Economics 98%
SzTE DSE-SZTE Council of the Doctoral School 1%
SzTE DSE-SZTE (discipline) Habilitation Comittee 1%
accreditation statement submitted to: University of Szeged
HAC accreditation
full compliance
(2014. XII. 12.)
Contact details
E-mail address hetesieco.u-szeged.hu
phone number +36 62 544-486
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree PTE-KTK (to be translated)
Employment
1979 - University of Szeged
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 5.5
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
(50%) Eszter Megyeri PhD 2012  DSE-SZTE
Szabolcs Prónay PhD 2011  DSE-SZTE

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Andrea Csovcsics (PhD) 2015/08  DSE-SZTE
Anikó Almási (PhD) 2014/08  DSE-SZTE
Katalin Pap (PhD) 2016/08  DSE-SZTE
present PhD students:
Anita Kéri (PhD) (2018/08)  DSE-SZTE
Dalma Vincze (PhD) (2018/08)  DSE-SZTE
  Thesis topic proposals
Research
research area Sociology of consumption, risk perception in health services, student satisfaction in higher education, loyalty in consumer and B2B markets, nonbusiness marketing, economics
research field in which current research is conducted business and management
Publications
2014

Hetesi Erzsébet: Non-business marketing revisited: the role of corporate social responsability in hungarian organizations, RESPONSIBILITY AND SUSTAINABILITY: SOCIOECONOMIC, POLITICAL AND LEGAL ISSUES 2: (1) pp. 1-10.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2014

Hetesi E, Prónay Sz: Csoportos fogyasztás és márkaközösségek, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 261-277.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Hetesi Erzsébet: The Effects of Recession on B2B Loyalty, JOURNAL OF MARKETING DEVELOPMENT AND COMPETITIVENESS 8: (2) pp. 26-38.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2013

Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán : Nonbusiness marketing, Budapest: Akadémiai Kiadó, 356 p. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 3
language: Hungarian
2012

Hetesi Erzsébet, Vilmányi Márton: A dinamikus kapcsolati képességek és a lojalitás szerepe a szervezetközi kapcsolatokban, COMPETITIO 11.: (2.) pp. 76-93.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2012

Hetesi Erzsébet, Révész Balázs: Az információs technológia átrajzolja-e a személyes kapcsolatok szerepét a szervezetek közötti együttműködésben?, INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM: TÁRSADALOMTUDOMÁNYI FOLYÓIRAT &: (2) pp. 41-67.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

Hetesi Erzsébet: Értelmezhető-e a lojalitás a B2B piacokon?, VEZETÉSTUDOMÁNY 1: pp. 31-40.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2009

Rekettye Gábor, Hetesi Erzsébet : Kínálatmenedzsment, Budapest: Akadémiai Kiadó, 280 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 46
language: Hungarian
2009

Hetesi Erzsébet: Measurement and analysis of customer loyalty to an electricity distributor, specialties of cluster of loyalty on customer market, ACTA OECONOMICA 59: (3) pp. 307-330.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2007

Hetesi Erzsébet: A lojalitás klaszterei a partneri és a fogyasztói piacokon, VEZETÉSTUDOMÁNY 9: pp. 4-17.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:53 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
142
number of scientific publications:
171
monographs and professional books:
5
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
18 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
256
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
MTA Marketing Elméleti Szakbizottság állandó meghívott tagja 2003-2005 MTA Marketing Bizottság tagja 2005- Marketing Oktatók Klubja tagja 1998- Marketing Oktatók Klubja, elnökségi tag 2006- Az AIMPN alapító tagja, az AIMPN hazai szekciójának szervezője, az AIMPN folyóiratának szerkesztőbizottsági tagja 2004- (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )