Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IV. 10.
Personal data
Bertalan Komenczi
name Bertalan Komenczi
year of birth 1947
name of institution
doctoral school
EKF Doctoral School of Education (Core member)
Council of the Doctoral School
accreditation statement submitted to: Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
HAC accreditation
full compliance
(2012. I. 27.)
Contact details
E-mail address kbertektf.hu
phone number +36 36 520-400/2072
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2003
discipline to which degree belongs business and management
institution granting the degree BMKE (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2007
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree University of Debrecen
Employment
2000 - Eszterházy Károly University of Applied Sciences, Eger
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 1.5
number of students who fulfilled course requirements 1.5
students who obtained their degrees:
(50%) Bálint Szabó PhD 2009  D E
(50%) Péter Antal PhD 2009  D E
(50%) Tibor Tóth PhD 2009  D E

completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Attila Pivók (PhD) 2016/08  DSE-EKF
present PhD students:
(50%) Mária Kölesné Németh (PhD) (2018/08)  DSE-EKF
Szandra Csáti (p) (PhD) (2017/08)  DSE-EKF
  Thesis topic proposals
Research
research area Theoretical foundations of an e-learning didactic. Methods for e-learning content development. Didactical questions of the electronic learning environments.
research field in which current research is conducted teaching
business and management
Publications
2015

Komenczi Bertalan: Újmédia és neveléstudomány - reflexiók egy tanulmányra, KÖNYV ÉS NEVELÉS 7:
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2014

Komenczi Bertalan: Megközelítések és modellek az elektronikus tanulási környezetek értelmezéséhez, In: Szerk.: Buda András, Szerk.: Kiss Endre Interdiszciplináris pedagógia és a fenntartható fejlődés: A VIII. Kiss Árpád Emlékkonferencia előadásainak szerkesztett változata. Debrecen: Kiss Árpád Archivum Könyvtára - DE Neveléstudományok Intézete, 2014. pp. 37-45. (Kiss Árpád Archivum Könyvsorozata)
8
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Komenczi Bertalan: Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai - elméleti megközelítések és modellek, In: Szerk.: Benedek András; Golnhofer Erzsébet Tanulmányok a neveléstudomány köréből - 2013: Tanulás és környezete. Budapest: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, 2014. pp. 127-143.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2012

Komenczi Bertalan: A digitális pedagógus - elméleti megközelítések, fogalommeghatározások, In: Lévai Dóra, Tóth-Mózer Szilvia, Szekszárdi Júlia digitalis_de_generacio 2.0. Budapest: Underground Kiadó és Terjesztő KFT, 2012. pp. 193-202.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2012

Komenczi Bertalan: Electronic Learning Environments – a theoretical framework, In: Szerk.: Veronika Stoffová New Technologies in Science, Research and Education. Komárno: Janos Selye University, 2012. pp. 65-75.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2009

Komenczi Bertalan : Elektronikus tanulási környezetek, Budapest: Gondolat Kiadó, 175 p. (Kognitív Szeminárium)
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 20
language: Hungarian
2004

Komenczi Bertalan: Didaktica elektromagna? Az e-learning virtuális valóságai, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 11:
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 15
language: Hungarian
2003

Komenczi Bertalan: Informatizált iskolai tanulási környezetek modelljei, In: Szerk.: Kőrösni Mikis Márta Iskola-Informatika-Innováció. Budapest: Országos Közoktatási Intézet, 2003. pp. 25-40.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 7
language: Hungarian
1999

Komenczi Bertalan: Off-line. Az információs társadalom közoktatási stratégiája, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 7-8.:
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 10
language: Hungarian
1997

Komenczi Bertalan: On-line. Az információs társadalom és az oktatás, ÚJ PEDAGÓGIAI SZEMLE 7-8:
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 23
language: Hungarian
URL 
Number of independent citations to these publications:77 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
59
number of scientific publications:
73
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
2 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
8
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
1
number of independent citations to scientific publications and creative works:
181

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )