Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. V. 03.
Personal data
Róbert Braun
name Róbert Braun
year of birth 1966
name of institution
doctoral school
BCE Doctoral School of Business and Management (Academic staff member)
accreditation statement submitted to: Corvinus University of Budapest
Contact details
E-mail address robert.braunbraunpartners.hu
phone number +36 1 349-2939
own web page
Academic title
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 2002
discipline to which degree belongs philosophy
institution granting the degree HAS
Employment
2016 - Institute for Advcanced Studies
other (not specified) (Senior Researcher)
2015 - Lauder Business School (research institute, not university)
other (not specified) (Egyetemi oktato/Senior Researcher)
1994 - Corvinus University of Budapest
other (not specified) (Egyetemi Docens/Associate Professor)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 1
students who obtained their degrees:
Research
research area Corporate social responsibility (CSR), identity, credibility, brand and brand equity, brand communities, wellbeing/new economics
research field in which current research is conducted business and management
media and communctions
Publications
2016

Braun Róbert: The Autonomous Vehicle (AV) Revolution, In: Szerk.: Alexander Balthasar, Szerk.: Blaž Golob, Szerk.: Hendrik Hansen, Szerk.: Robert Müller-Török, Szerk.: András Nemeslaki, Szerk.: Johannes Pichler, Szerk.: Alexander Prosser Central and Eastern European e|Dem and e|Gov Days 2016: Multi-Level (e)Governance: Is ICT a means to enhance transparency and democracy?. Wien: Austrian Computer Society, 2016. pp. 521-530.
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: English
2015

Braun Róbert : Vállalati társadalmi felelősségvállalás, Budapest: Akadémiai Kiadó, 275 p. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2014

Braun Róbert: A politika hatása a fogyasztói magatartásra, In: Szerk.: Sugatagi Gábor Gazdaság, társadalom, fogyasztás - 1989-2014. Budapest: GfK Hungária Piackutató Intézet, 2014. pp. 66-83.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Braun Róbert: A kommunikáló vállalat: identitás, In: Szerk.: Bauer András, Szerk.: Horváth Dóra Marketingkommunikáció: Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2013. pp. 113-123. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Braun Róbert: A vállalatok politikája vállalati, társadalmi felelősségvállalás, vállalati közösségek és a vállalati stratégia jövője, VEZETÉSTUDOMÁNY 44: (1) pp. 18-28.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2010

Braun Róbert : Piszkos Fred almája, Budapest: Jaffa Kiadó, 182 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2009

Braun Róbert: Magyarország márka, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 43: (2) p. 48.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
1997

Braun Róbert: The Holocaust and Problems of Representation, In: Szerk.: Keith Jenkins The Post-Modern History Reader. London: Routledge, 1997. pp. 418-425.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 10
language: English
1995

Braun Róbert : Holocaust, elbeszélés, történelem, Budapest: Osiris Kiadó, 309 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
1994

Braun Róbert: The Holocaust and Problems of Historical Representation, HISTORY AND THEORY 33: (2) pp. 172-197.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 46
language: English
DOI 
Number of independent citations to these publications:56 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
16
number of scientific publications:
21
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
3 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
2
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
74
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
CSR kommunikáció tantárgy felelőse a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetében, a Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszéken 2006 óta Vállalati stratégiai kommunikáció, Strategic Communications tárgyak felelőse a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetében, a Média, Marketingkommunikáció és Telekommunikáció Tanszéken (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )