Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. VIII. 30.
Personal data
Gabriella Papp
name Gabriella Papp
year of birth 1963
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Supervisor)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address gpappbarczi.elte.hu
phone number +36 1 358-5573
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2002
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree ELTE (to be translated)
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs teaching
institution granting the degree ELTE
Employment
1986 - ELTE GYFK, (research institute, not university)
1986 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 3
number of students who fulfilled course requirements 2
students who obtained their degrees:
students with degree granting in process:
Anikó Eszter Mile PhD (2016/08)  D E
Anikó Mile PhD (2017/02)  D E
Katalin Tamás PhD (2017/02)  D E
present PhD students:
Emese Borbás (PhD) (2018/08)  D E
hiányos adatú hallgatói:
Anikó Eszter Mile PhD ()  D E
  Thesis topic proposals
Research
research area Integration/inclusion of children with disability, learning disability
research field in which current research is conducted teaching
Publications
2016

Cserti-Szauer Csilla, Galambos Katalin, Papp Gabriella: Pályaorientáció és életpálya-tervezés sajátos nevelési igényű fiatalok számára a hazai képzési gyakorlatban, ISKOLAKULTÚRA 26: (5) pp. 17-24.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2015

Papp Gabriella: Gyógypedagógus szerep, tanárság, tudományosság, In: Szerk.: Károly Krisztina, Szerk.: Perjés István Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 61-76. (Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái; 1.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2013

Papp Gabriella: Új adatok a tanulásban akadályozott tanulók iskolai eredményességéről, In: Szerk.: Bábosik István Az iskola optimalizálásának lehetőségei. Budapest: Eötvös József Könyvkiadó, 2013. pp. 127-138.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Papp Gabriella, Perlusz Andrea: "... mindenképpen figyelni kell a folyamatokat és reagálni kell...", In: Szerk.: Zászkaliczky Péter A társadalmi és az iskolai integráció feltételrendszere és korlátai. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2013. pp. 179-200.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Márkus Eszter, Papp Gabriella: Többszintű gyógypedagógus-képzés az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karon: szerkezeti és tartalmi változások a Bologna-folyamat hatására, GYÓGYPEDAGÓGIAI SZEMLE 41: (Különszám) pp. 53-64.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2011

Papp Gabriella: A különleges gondozáshoz való jog érvényesülése középfokon, In: Szerk.: Papp Gabriella Középiskolás fokon?: Sajátos nevelési igényű fiatalok együttnevelése a középiskolákban. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó; ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, 2011. pp. 9-22.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2010

Papp Gabriella: Historische und aktuelle Entwicklungen in der Ausbildung von Sonderpädagogen in Ungarn, unter besonderer Berücksichtigung von Ba- und MA-Strukturen, In: Szerk.: Sieglind Ellger-Rüttgardt, Szerk.: Grit Wachtel Pädagogische Professionalität und Behinderung. Herausforderungen aus historischer, nationaler und internationaler Perspektive. Stuttgart: W. Kohlhammer Verlag, 2010. pp. 175-183.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2008

Papp Gabriella: Heilpadagogische Kompetenzen in der Ausbildung auf BA- und MA-Ebenen in Ungarn, In: Szerk.: Biewer G, Szerk.: Luciak M, Szerk.: Schwinge M Begegnung und Differenz: Menschen – Länder – Kulturen: Beiträge zur Heil- und Sonderpädagogik. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2008. pp. 464-472.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: German
2004

Papp Gabriella : A tanulásban akadályozott gyermekek a többségi általános iskolában, Pécs: Comenius Oktató és Kiadó Bt., 231 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 20
language: Hungarian
2000

Gaál Éva, Hámor Jánosné, Papp Gabriella : Anyanyelv és irodalom, Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó, 267 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:21 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
68
number of scientific publications:
93
monographs and professional books:
6
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
7
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
0
number of independent citations to scientific publications and creative works:
101

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )