Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IX. 09.
Personal data
Hajnalka Fényes
name Hajnalka Fényes
year of birth 1968
name of institution
doctoral school
PTE Interdisciplinary Doctoral School (Academic staff member)
the share of work in the different doctoral schools. DE Doctoral School of Human Sciences 90%
PTE Interdisciplinary Doctoral School 10%
accreditation statement submitted to: University of Debrecen
HAC accreditation
full compliance
(2015. I. 30.)
Contact details
E-mail address fenyeshfreemail.hu
phone number +36 52 482-587
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs sociology
institution granting the degree Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (to be translated)
Employment
2002 - University of Debrecen
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 7.5
number of students who fulfilled course requirements 4.5
students who obtained their degrees:
(50%) Adrienn Bognár PhD 2015  IDS
Hajnalka Zsuzsanna Hollósi PhD 2011  DSHS-DE

students with degree granting in process:
Adél Kiss PhD (2016/12)  DSHS-DE
Andor SZőcs PhD (2016/12)  DSHS-DE
Tímea Ceglédi PhD (2016/12)  DSHS-DE
present PhD students:
Rita Györfi (PhD) (2018/08)  DSHS-DE
Valéria Markos (PhD) (2018/08)  DSHS-DE
Ágota Silló (PhD) (2017/08)  DSHS-DE
Nikolett Ágnes Kónya (PhD) (2017/08)  DSHS-DE
  Thesis topic proposals
Research
research area Social mobility of higher education students, gender differences in education, volunteering of higer education students
research field in which current research is conducted sociology
teaching
Publications
2015

Fényes Hajnalka : Önkéntesség és új típusú önkéntesség a felsőoktatási hallgatók körében., Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 194 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 1
language: Angol és magyar
2014

Fényes Hajnalka: Gender Role Attitudes among Higher Education Students in a Borderland Central-Eastern- European Region called ’Partium’, CEPS JOURNAL 2: pp. 49-70.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: English
2014

Fényes Hajnalka: Önkéntesség és új típusú önkéntesség a debreceni egyetemisták körében., In: Szerk.: Fényes Hajnalka, Szerk.: Szabó ildikó Campus-lét a Debreceni Egyetemen. Ifjúságszociológiai tanulmányok. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2014. pp. 85-108.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 4
language: Hungarian
2012

Fényes Hajnalka, Lipcsei László, Szeder Dóra Valéria: Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában, In: Szerk.: Dusa Ágnes, Szerk.: Kovács Klára, Szerk.: Márkus Zsuzsanna, Szerk.: Nyüsti Szilvia, Szerk.: Sőrés Anett Egyetemi élethelyzetek I-II.: Ifjúságszociológiai tanulmányok. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2012. pp. 99-121.
2
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 12
language: Hungarian
2012

Fényes H, Pusztai G: Volunteering among HIgher Education Students, Focusing on the Micro-level Factors of Volunteering, JOURNAL OF SOCIAL RESEARCH AND POLICY 3: (1) pp. 73-97. pp. 73-97.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 4
language: English
URL 
2010

Fényes Hajnalka : A nemi sajátosságok különbségének vizsgálata az oktatásban. A nők hátrányainak felszámolódása?, Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 228 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 64
language: Hungarian
2009

Fényes Hajnalka: Nemek szerinti iskolai eredményesség és a férfihátrány hipotézis, MAGYAR PEDAGÓGIA 1: pp. 77-101.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 23
language: Hungarian
2006

Fényes H, Pusztai G: Férfiak hátránya a felsőoktatásban egy regionális minta tükrében, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE 1: (16. évf.) pp. 40-59.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 30
language: Hungarian
Full text 
2004

Fényes Hajnalka, Pusztai Gabriella: A kulturális és társadalmi tőke kontextuális hatásai az iskolában, STATISZTIKAI SZEMLE 6-7.: pp. 567-582.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 11
language: Hungarian
1999

Fényes Hajnalka, Verdes Emese: Döntés preferálással, felvételi vizsgák a felsőoktatásban 1967 és 89 között Magyarországon, SZOCIOLÓGIAI SZEMLE 2: pp. 58-76.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 9
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:160 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
59
number of scientific publications:
62
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
15 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
10
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
10
number of independent citations to scientific publications and creative works:
273
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
2010 Habilitation 2013 Paris 2 week scolarship, 2011 ECER conference Berlin, 2013 ECER Istanbul, 2013- responsible for sociology BA training , several scientific publications in English

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )