Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. II. 20.
Personal data
Gedeon Totth
name Gedeon Totth
year of birth 1953
name of institution
doctoral school
SzIE Doctoral School of Management and Business Administration (Announcer of research topic)
Contact details
E-mail address totth.gedeonkkk.bgf.hu
phone number +36 1 467-7885
mobile phone number +36 20 916-1794
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2001 - MT Zrt. AMC (research institute, not university)
other (not specified) (Tanácsadó)
2000 - BGF KKK (research institute, not university)
other (not specified) (Főiskolai Tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area Marketing, agricultural marketing, food marketing, image analysis
research field in which current research is conducted agricultural engineering
economics
Publications
2016

Totth Gedeon: Marketing-együttműködések az agrárgazdaságban és az élelmiszeriparban, közösségi marketing a versenyképesség erősítésében, GAZDÁLKODÁS 60: (2) pp. 140-152.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2016

Zarándné Vámosi Kornélia, Nádasdi Ferenc, Totth Gedeon: Lehet-e javítani az egészségügyben zajló folyamatok hatékonyságán az értékelemzés módszerével?, In: Szerk.: Karlovitz János Tibor Társadalom, kulturális háttér, gazdaság: IV. IRI Társadalomtudományi Konferencia. Komárno: International Research Institute, 2016. pp. 271-283.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
DOI 
2014

Lehota József, Totth Gedeon: Tomcsányi Pál a hazai agrármarketing úttörője, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 31-36.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Totth Gedeon, Fodor Mónika, Hlédik Erika: Újrapozícionált termék a fogyasztói preferenciák tükrében. Változó fogyasztói szokások a pálinkapiacon, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 111-128.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Totth Gedeon: Marketingkommunikáció, In: Szerk.: Bauer András, Szerk.: Horváth Dóra Marketingkommunikáció: Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2013. pp. 84-105. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2012

Totth Gedeon: A márkázás szerepe az élelmiszermarketingben, In: Szerk.: Szakály Zoltán, Szerk.: Szente Viktória Agrártermékek közvetlen értékesítése, marketingje. Budapest: Magyar Agrárkamara; Szaktudás, 2012. pp. 99-107. (Business sorozat)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2011

Totth Gedeon, Hlédik Erika, Fodor Mónika: Pálinkával kapcsolatos fogyasztói percepciók és preferenciák elemzése kvalitatív kutatás eredményeinek tükrében, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 45: (2) pp. 11-15.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2010

Totth Gedeon: Márkaérték, márkaérték menedzsment, In: Berke Sz, Biacs P, Lehota J, Nábrádi A, Kisérdi I, Polereczki Zs, Popovics A, Szakály Z, Szente V, Szigeti O, Totth G, Zobor E Szerk.: Szakály Zoltán, Szerk.: Pallóné Kisérdi Imola, Szerk.: Nábrádi András Marketing a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek piacán. Kaposvár: Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2010. pp. 128-139.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2004

Hofmeister Tóth Ágnes, Totth Gedeon: Wine purchase behaviour and personal value based consumer segmentation, In: Szerk.: Berács József, Szerk.: Lehota József, Szerk.: Piskóti István, Szerk.: Rekettye Gábor Marketing theory and practice: the Hungarian perspective. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2004. pp. 187-205. (Transition, competitiveness and economic growth, ISSN 1419-3159; 7.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
1996

Totth Gedeon : A vállalati imázs kialakításának és fenntartásának a módszertana, Budapest: Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Posztgraduális Kar, 103 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
68
number of scientific publications:
74
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
11 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
5
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
23
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
MTA Marketing Bizottság tag, MTA Agrárökonómiai Biz. Agrármarketing Albiz. tag (to be translated)


2017. III. 21.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. május 5-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2343 ( 2017. II. 28. )