Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. III. 22.
Personal data
Gedeon Totth
name Gedeon Totth
year of birth 1953
name of institution
doctoral school
SzIE Doctoral School of Management and Business Administration (Announcer of research topic)
Contact details
E-mail address totth.gedeonkkk.bgf.hu
phone number +36 1 467-7885
mobile phone number +36 20 916-1794
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2001 - MT Zrt. AMC (research institute, not university)
other (not specified) (Tanácsadó)
2000 - BGF KKK (research institute, not university)
other (not specified) (Főiskolai Tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
  Thesis topic proposals
Research
research area Marketing, agricultural marketing, food marketing, image analysis
research field in which current research is conducted agricultural engineering
economics
Publications
2014

Lehota József, Totth Gedeon: Tomcsányi Pál a hazai agrármarketing úttörője, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 31-36.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2014

Totth Gedeon, Fodor Mónika, Hlédik Erika: Újrapozícionált termék a fogyasztói preferenciák tükrében. Változó fogyasztói szokások a pálinkapiacon, In: Szerk.: Lehota József, Szerk.: Berács József, Szerk.: Rekettye Gábor Tomcsányi Pál akadémikus 90 éves: Az életminőség anyagi és szellemi igényeinek kielégítése fogyasztási marketing szemlélettel : Felolvasó ülés és tanulmánykötet. Budapest: MTA Agrár-közgazdasági Bizottság Agrármarketing Albizottság, 2014. pp. 111-128.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2013

Totth Gedeon: Marketingkommunikáció, In: Szerk.: Bauer András, Szerk.: Horváth Dóra Marketingkommunikáció: Stratégia, új média, fogyasztói részvétel. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2013. pp. 84-105. (Marketing szakkönyvtár)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2013

Harsányi Dávd, Horváth Ágnes, Totth Gedeon: A márkamegjelenés dimenziói zenei fesztiválokon, ÉLELMISZER, TÁPLÁLKOZÁS ÉS MARKETING 9: (1) pp. 39-48.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2012

Totth Gedeon: A márkázás szerepe az élelmiszermarketingben, In: Szerk.: Szakály Zoltán, Szerk.: Szente Viktória Agrártermékek közvetlen értékesítése, marketingje. Budapest: Magyar Agrárkamara; Szaktudás, 2012. pp. 99-107. (Business sorozat)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2011

Totth Gedeon, Hlédik Erika, Fodor Mónika: Pálinkával kapcsolatos fogyasztói percepciók és preferenciák elemzése kvalitatív kutatás eredményeinek tükrében, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 45: (2) pp. 11-15.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2011

Totth Gedeon, Hlédik Erika, Fodor Mónika: Pálinkafogyasztási preferenciák a nők körében, In: Szerk.: Fojtik János Felelős marketing: MOK 2011 : a Magyar Marketing Szövetség Marketing Oktatók Klubja 17. országos konferenciája: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, Pécs, 2011. augusztus 29-30. : absztraktok. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar, 2011. pp. 219-225.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2010

Totth Gedeon: Márkaérték, márkaérték menedzsment, In: Szerk.: Szakály Zoltán, Szerk.: Pallóné Kisérdi Imola, Szerk.: Nábrádi András Marketing a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek piacán. Kaposvár: Kaposvári Egyetem, 2010. pp. 128-139.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2009

Szigeti Orsolya, Szente Viktória, Polereczki Zsolt, Kovács Bernadett, Totth Gedeon, Szakály Zoltán: What do traditional Hungarian foods mean for Hungarian consumers? – Analysis of consumers’ preferences by using quantitative methods., REVIEW OF FACULTY OF ENGINEERING ANALECTA TECHNICA SZEGEDINENSIA &: pp. 53-60.
type of document: Journal paper/Article
language: English
2004

Hofmeister Tóth Ágnes, Totth Gedeon: Wine purchase behaviour and personal value based consumer segmentation, In: Szerk.: Berács József, Szerk.: Lehota József, Szerk.: Piskóti István, Szerk.: Rekettye Gábor Marketing theory and practice: the Hungarian perspective. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2004. pp. 187-205. (Transition, competitiveness and economic growth, ISSN 1419-3159; 7.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
51
number of scientific publications:
55
monographs and professional books:
2
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
11 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
2
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
17
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
MTA Marketing Bizottság tag, MTA Agrárökonómiai Biz. Agrármarketing Albiz. tag (to be translated)

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )