Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2023. VIII. 01.
Personal data
Gedeon Totth
name Gedeon Totth
name of institution
doctoral school
MATE Doctoral School of Horticultural Sciences (Supervisor)
MATE Doctoral School of Economic and Regional Sciences (Supervisor)
the share of work in the different doctoral schools. MATE Doctoral School of Economic and Regional Sciences 100%
accreditation statement submitted to: Budapest Business University
Contact details
E-mail address totth.gedeonkkk.bgf.hu
phone number +36 1 467-7885
mobile phone number +36 20 916-1794
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs
institution granting the degree HAS
Employment
2021 - Budapest Business University
other (not specified) (óraadó)
2019 - Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Gödöllő
other (not specified) (óraadó)
2000 - Budapest Business University
other (not specified) (Főiskolai tanár)
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 2
number of students who fulfilled course requirements 0
students who obtained their degrees:
present PhD students:
(50%) Olivia Lalátka (PhD) (2027/08)  DSHS
(50%) László Mucha (PhD) (2024/08)  DSERS
  Thesis topic proposals
Research
research area Marketing, agricultural marketing, food marketing, image analysis
research field in which current research is conducted agricultural engineering
economics
Publications
2022

Mucha László, Vámosi Kornélia, Totth Gedeon: Examining the factors shaping consumer attitude towards the popular alcoholic beverages in Hungary, HELIYON 8: (9) e10571
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: English
URL 
2022

Harsányi Dávid, Totth Gedeon, Szabó Zoltán, Brávácz Ibolya: Hazai kis- és középvállalkozások weboldalainak vizsgálata egy újszerű értékelési rendszer használatával, VEZETÉSTUDOMÁNY 53: (8-9) pp. 152-165.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2022

Totth Gedeon, Brávácz Ibolya, Harsányi Dávid, Pacsi Diána, Szabó Zoltán: Kihívások a hazai KKV szektor döntéshozatalában – Fókuszban az online kommunikációs megjelenés, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 56: (2) pp. 3-12.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2020

Szolnoki Gergely, Totth Gedeon: A Cross-Cultural Comparison of Wine Consumption and Purchasing Behaviour in Germany and Hungary, WINE ECONOMICS AND POLICY 9: (1) pp. 19-29.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2019

Totth Gedeon, Szolnoki Gergely: A magyarországi borfogyasztói szokások és a borpiac elemzése, GAZDÁLKODÁS 63: (1) pp. 22-39.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2016

Totth Gedeon: Marketing-együttműködések az agrárgazdaságban és az élelmiszeriparban, közösségi marketing a versenyképesség erősítésében, GAZDÁLKODÁS 60: (2) pp. 140-152.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
URL 
2011

Totth Gedeon, Hlédik Erika, Fodor Mónika: Pálinkával kapcsolatos fogyasztói percepciók és preferenciák elemzése kvalitatív kutatás eredményeinek tükrében, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 45: (2) pp. 11-15.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 7
language: Hungarian
URL 
2010

Totth Gedeon: Márkaérték, márkaérték menedzsment, In: Berke, Sz; Biacs, P; Lehota, J; Nábrádi, A; Kisérdi, I; Polereczki, Zs; Popovics, A; Szakály, Z; Szente, V; Szigeti, O; Totth, G; Zobor, E; Szakály, Zoltán; Pallóné Kisérdi, Imola; Nábrádi, András (szerk.) Marketing a hagyományos és tájjellegű élelmiszerek piacán, Kaposvári Egyetem Gazdaságtudományi Kar (2010) pp. 128-139.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2004

Hofmeister Tóth Ágnes, Totth Gedeon: Wine purchase behaviour and personal value based consumer segmentation, In: Berács, József; Lehota, József; Piskóti, István; Rekettye, Gábor (szerk.) Marketing theory and practice, Akadémiai Kiadó (2004) pp. 187-205.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
1996

Totth Gedeon: A vállalati imázs kialakításának és fenntartásának a módszertana, Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem, Posztgraduális Kar
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 2
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:12 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
148
number of scientific publications:
125
monographs and professional books:
3
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
11 
art/engineering creative works:
0
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
22
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
7
number of independent citations to scientific publications and creative works:
180
further relevant information regarding accreditation (in Hungarian)
MTA Marketing Bizottság tag, MTA Agrárökonómiai Biz. Agrármarketing Albiz. tag (to be translated)


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )