Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. X. 13.
Personal data
Katalin N Kollár
name Katalin N Kollár
year of birth 1955
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Education (Announcer of research topic)
ELTE Doctoral School of Psychology (Supervisor)
Council of the Doctoral School
the share of work in the different doctoral schools. ELTE Doctoral School of Psychology 99%
ELTE DSP1-ELTE Council of the Doctoral School 1%
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address kollar.katalinppk.elte.hu
phone number +36 1 461-4545
own web page
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 2001
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eötvös Loránd University
scientific degree, title Habilitation
year degree was obtained 2013
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree Eotvos Lorand University
Employment
1979 - Eötvös Loránd University, Budapest
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 10
number of students who fulfilled course requirements 5
students who obtained their degrees:
Gabriella Pajor PhD 2013  DSP1-ELTE
Ágota Szekeres PhD 2011  DSP1-ELTE
Tünde Taskó PhD 2010  DSP1-ELTE
Annamária Kádár PhD 2009  DSP1-ELTE

students with degree granting in process:
Vera Piros PhD (2016/08)  DSP1-ELTE
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Emese Vágó (PhD) 2014/08  DSP1-ELTE
Mónika Somogyi (PhD) 2006/01  DSP1-ELTE
present PhD students:
Szilvia Horváth (PhD) (2019/08)  DSP1-ELTE
Csilla Szalkay (PhD) (2018/08)  DSP1-ELTE
Ágnes Brassóiné Pfendtner (PhD) (2017/01)  DSP1-ELTE
hiányos adatú hallgatói:
Vera Piros PhD ()  DSP1-ELTE
  Thesis topic proposals
Research
research area teacher training and the psychology of the teachers profession pupils social relationships , burden, learning manners and attitude to school schoolpsychology co-operation and competition at school
research field in which current research is conducted psychology
teaching
Publications
2015

N Kollár Katalin: Hogyan alakulnak ki a normák?, In: Szerk.: N Kollár Katalin, Szerk.: Rapos Nóra A társas, társadalmi viszonyok. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2015. pp. 33-42. (Tanár leszek; 1.)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2015

Bernáth László, N Kollár Katalin, Németh Lilla : A tanulási stílus mérése, Budapest: ELTE - Eötvös Kiadó, 71 p.
type of document: Book/Monography
language: Hungarian
2012

N Kollár Katalin: Tanárképzést előkészítő BA/BSc modul pszichológiaoktatása az ELTE-n, In: Szerk.: Fülöp Márta, Szerk.: Szabó Éva A pszichológia mint társadalomtudomány: a 70 éves Hunyady György tiszteletére. Budapest: ELTE - Eötvös Kiadó, 2012. pp. 445-467.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

N Kollár Katalin: A bolognai tanárképzés jellemzői a pszichológia tárgyak oktatásának szemszögéből., In: Szerk.: Baumstark Bea, Szerk.: Gombocz Orsolya, Szerk.: Hunyady György A tanárképzés 2010-2011 fordulóján: A piliscsabai regionális konferencia. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2011. pp. 81-112.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

N Kollár Katalin: Tanárjelöltek pályaképe, képzéssel való elégedettségük és nehézségeik, PEDAGÓGUSKÉPZÉS 9 (38): (1-2) pp. 5-29.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2010

N. Kollár Katalin, MARGIOTTA Umberto, CAENA Francesca, GUIBERT Pascal: A Research Based Joint Degree: The European Master Education Teacher Training Programme., In: Szerk.: MARGIOTTA Umberto European Teacher Education Achievments and Challenges. A joint curriculum development in Erasmus LLL EMETT project.. Venice: Pensa Multimedia, 2010. pp. 131-140.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
2008

N Kollár Katalin: Pedagógusok pályaképe, a tanárképzéssel való elégedettségük és nehézségeik, PEDAGÓGUSKÉPZÉS 6: (4) pp. 7-34.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
2006

N Kollár Katalin: Hogyan vezet a gondolkodás önbecsapáshoz? Festinger Kognitív disszonancia elmélete a munkahelyi gyakorlatban, In: Szerk.: Mészáros Aranka A munkahely szociálpszichológiai jelenségvilága. Miskolc: Z-Press Kiadó, 2006. pp. 111-134.
1, Egyének és csoportok
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2004

N Kollár Katalin: Feladatvégzés csoportban, versengés és együttműködés, In: Szerk.: N Kollár Katalin, Szerk.: Szabó Éva Pszichológia pedagógusoknak. Budapest: Osiris Kiadó, 2004. pp. 324-349. (Osiris tankönyvek)
type of document: Part of book/Könyvfejezet (to be translated)
language: Hungarian
2002

N Kollár Katalin: Tanulók tanulmányi terhelése, tanulási szokásai és túlélési stratégiái. Előadás, In: A Magyar Pszichológiai Társaság (MPT) XV. Országos Tudományos Nagygyűlése: Előadáskivonatok.Szeged, Magyarország, 2002.05.30-2002.06.02. Szeged: pp. 122 Kiadvány: Szeged: 2002.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
58
number of scientific publications:
77
monographs and professional books:
0
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
6 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
65

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )