Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2016. IX. 11.
Personal data
name Magda Kalmár
year of birth 1944
name of institution
doctoral school
ELTE Doctoral School of Psychology (Core member emeritus)
accreditation statement submitted to: Eötvös Loránd University, Budapest
Contact details
E-mail address kalmagfreemail.hu
phone number +36 1 213-8780
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree HAS
scientific degree, title CSc
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs psychology
institution granting the degree HAS
Employment
1972 - Eötvös Loránd University, Budapest
professor emeritus
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 12.5
number of students who fulfilled course requirements 10.5
students who obtained their degrees:
Bernadett Eigner PhD 2013  DSP1-ELTE
Nóra Éva Márkné Ribiczey PhD 2011  DSP1-ELTE
Patricia Medgyesi PhD 2003  DSP1-ELTE
Katalin Radványi PhD 2002  DSP1-ELTE

students with degree granting in process:
Edit Tóthné Babos PhD (2018/01)  DSP1-ELTE
Kinga Gyöngy PhD (2018/08)  DSP1-ELTE
Lilla Sipos PhD (2018/08)  DSP1-ELTE
Szilvia Györgyi Csapóné Ferenczi PhD (2017/08)  DSP1-ELTE
present PhD students:
Anett Nagy (PhD) (2017/01)  DSP1-ELTE
  Thesis topic proposals
Research
research area the longitudinal and 'at once' correlation-patterns of child developement depending on natal risks and environmental conditions
research field in which current research is conducted psychology
teaching
Publications
2014

Sipos Lilla, Kalmár Magda, Tóth Ildikó, Hunyadi László: Túl korai kezdés – mitől függ a folytatás? Anya–csecsemő interakciók mikroanalitikus megfigyelése: összefüggések a koraszülöttséggel és a mentális fejlődéssel, PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 34: (4) pp. 311-337.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
Full text 
2013

Sipos L, Pers BM, Kalmár M, Tóth I, Krishna S, Jensen MH, Semsey Sz: Comparative Network Analysis of Preterm vs. Full-Term Infant-Mother Interactions, PLOS ONE 8: (6) Paper e67183. 10 p.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: English
URL 
2011

Danis I, Kalmár M: A fejlődés természete és modelljei., In: Szerk.: Danis I, Szerk.: Farkas M, Szerk.: Herczog M, Szerk.: Szilvási L, Szerk.: Balázs I A génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI), 2011. pp. 76-125. (Biztos Kezdet Kötetek; 1.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Kalmár M: A agy fejlődését veszélyeztető tényezők és a veszélyek elhárításának lehetőségei., In: Szerk.: Danis I, Szerk.: Farkas M, Szerk.: Herczog M, Szerk.: Szilvási L, Szerk.: Balázs I A génektől a társadalomig: a koragyermekkori fejlődés színterei. Budapest: Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet (NCSSZI), 2011. pp. 202-225. (Biztos Kezdet Kötetek; 1.)
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2011

Hunyadi László, Kalmár Magda, Sipos Lilla, Tóth Ildikó: Az anya-gyermek interakció újszerű statisztikai megközelítése, STATISZTIKAI SZEMLE 9: pp. 957-979.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2010

Ribiczey N., Kalmár M., Tóth I.: Anyák és egyéves gyerekeik interakciója játék helyzetben – számít-e, hogy a csecsemő koraszülött volt?, PSZICHOLÓGIA (MTA PSZICHOLÓGIAI INTÉZET) 30: (1) pp. 43-58.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 2
language: Hungarian
DOI 
2007

Kalmár Magda: Az értelmi fejlődés háttérösszefüggései és előrejelzésének lehetőségei, In: Kalmár Magda Szerk.: Kalmár Magda Az intelligencia alakulásának előrejelezhetősége és váratlan fordulatai: Rizikómentesen született, valamint koraszülött gyerekek követésének tanulságai. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó, 2007. pp. 46-60.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2004

Kalmár M, Balaskó G: "Musical mother tongue" and creativity in preschool children's melody improvisations, BULLETIN OF THE COUNCIL FOR RESEARCH IN MUSIC EDUCATION 117: pp. 77-86.
type of document: Journal paper/Article
language: English
1996

Kalmár M: The course of intellectual development in preterm and full-term children, INTERNATIONAL JOURNAL OF BEHAVIORAL DEVELOPMENT 19: (3) pp. 491-516.
type of document: Journal paper/Article
language: English
1990

Kalmár M, Boronkai J: Effects of parental attitudes and other family variables on the mental development of prematurely born children, In: Szerk.: M Kalliopuska Children and family structures. Helsinki; Lahti: University of Helsinki, 1990. pp. 165-186.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: English
Number of independent citations to these publications:
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
48
number of scientific publications:
61
monographs and professional books:
4
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
6 
scientific publications published abroad that meet the accreditation criteria:
12
publications not in Hungarian, published in Hungary, meeting the accreditation criteria:
4
number of independent citations to scientific publications and creative works:
13

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2318 ( 2016. XI. 26. )