Login
 Forum
 
 
Personal data sheet
 Print preview
personal data approved: 2017. II. 09.
Personal data
name Béla Orosdy
year of birth 1948
name of institution
doctoral school
PTE Doctoral School of Business Administration (Supervisor)
PTE Doctoral School in Regional Policy and Economics (Announcer of research topic)
the share of work in the different doctoral schools. PTE Doctoral School of Business Administration 80%
PTE Doctoral School in Regional Policy and Economics 20%
accreditation statement submitted to: University of Pécs
Contact details
E-mail address orosdyktk.pte.hu
phone number +36 72 501-599
Academic title
scientific degree, title Ph.D.
year degree was obtained 1994
discipline to which degree belongs economics
institution granting the degree Magyar Tudományos Akadémia (to be translated)
Employment
1975 - MKKE Pécsi Kihelyezett Nappali Tagozat (research institute, not university)
1971 - MKKE Pécsi Kihelyezett Nappali Tagozat (research institute, not university)
1970 - MKKE Egyetemi Piackutató Csoport (research institute, not university)
1970 - University of Pécs
university professor or researcher
Thesis topic supervisor
number of doctoral students supervised until now 30
number of students who fulfilled course requirements 17
students who obtained their degrees:
Ákos András Nagy PhD 2016  DSBA
Petra Rácz-Putzer PhD 2015  DSBA
Kármen Kovács PhD 2007  DSBA

students with degree granting in process:
Viktória Gerdesics PhD (2017/09)  DSRPE
completed course requirement, without degree or degree granting in process:
Márk Hoffbauer (PhD) 2016/08  DSRPE
present PhD students:
Helga Pencz (PhD) (2017/08)  DSBA
Róbert Dobó (PhD) (2017/08)  DSBA
  Thesis topic proposals
Research
research area marketing, marketing theory, marketing psychology, promotion planning and political marketing
research field in which current research is conducted business and management
economics
Publications
2016

Viktória Gerdesics, Petra Putzer, Béla Orosdy: The Croatian country image in Hungary, In:Szerk.: Mašek Tonković Anka 5th International Scientific Symposium ''Economy of Eastern Croatia - Vision and Growth''.Osijek, Horvátország, 2016.06.02-2016.06.04. Osijek: Ekonomski fakultet u Osijeku, pp. 616-623. Kiadvány: Osijek: Ekonomski fakultet u Osijeku, 2016.
type of document: Conference paper/Előadás vagy poszter cikke
language: English
2016

Gerdesics Viktória, Orosdy Béla: A horvát turisztikai marketingkommunikáció és az országimázs, In: Szerk.: Fehér András, Szerk.: Kiss Virág Ágnes, Szerk.: Soós Mihály, Szerk.: Szakály Zoltán EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet: Hitelesség és értékorientáció a marketingben. Debrecen: Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 2016. pp. 509-517.
type of document: Part of book/Proceedings Paper
language: Hungarian
2014

Gerdesics Viktória, Mladen Pancić, Orosdy Béla: The role of tourism in perception of the Croatian country brand in Hungary and Croatia, INTERDISCIPLINARY MANAGEMENT RESEARCH / INTERDISZIPLINARE MANAGEMENTFORSCHUNG 10: pp. 236-244.
type of document: Journal paper/Article
language: English
URL 
2014

Orosdy Béla: A vendégelégedettség vizsgálata Harkányban, In: Szerk.: Fojtik János Elméleti igényességgel – a gyakorlat igényei szerint…: Tanulmányok Rekettye Gábor 70. születésnapjára. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar; Publikon Kiadó, 2014. pp. 337-350.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
language: Hungarian
2012

Orosdy Béla, Mészáros Bernadett: Városmárka a kultúra fővárosa projektév után Pécsett, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 46: (1-2) pp. 4-14.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
Full text 
2011

Orosdy Béla: Városmarketing és pécsi turizmus, In: Szerk.: Mezei C, Szerk.: Bakucz M Agrárátalakulás, környezeti változások és regionális fejlődés: Tanulmányok Buday-Sántha Attila 70. születésnapjára. Pécs: Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK), 2011. pp. 60-72.
type of document: Part of book/Szaktanulmány (to be translated)
number of independent citations: 1
language: Hungarian
2010

Orosdy Béla: Politikai marketing, árpolitika, korrupció, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 44: (4) pp. 4-10.
type of document: Journal paper/Article
language: Hungarian
2006

Orosdy Béla: Az ökomarketing három szintje, MARKETING ÉS MENEDZSMENT 40: (5-6) pp. 19-25.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 1
language: Hungarian
1999

Orosdy Béla: A "negyedik P", MARKETING ÉS MENEDZSMENT 32: (2) pp. 47-52.
type of document: Journal paper/Article
number of independent citations: 3
language: Hungarian
1995

Orosdy Béla : Koordináció, piac, marketing, Pécs: JPTE Közgazdaságtudományi Kar, 198 p.
type of document: Book/Monography
number of independent citations: 14
language: Hungarian
Number of independent citations to these publications:20 
Scientometric data
list of publications and citations
number of scientific publications that meet accreditation criteria:
56
number of scientific publications:
67
monographs and professional books:
1
monographs/books in which chapters/sections were contributed:
8 
number of independent citations to scientific publications and creative works:
63


2017. I. 31.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2017. március 10-én 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 1.2334 ( 2017. I. 15. )